عصر بازار

اقساط وام ۷۰ میلیونی مسکن چقدر است؟

عصر اعتبار- متقاضیان دریافت تسهیلات ۶۰ میلیونی خرید مسکن و ۱۰ میلیونی تعمیرات مسکن باید ماهانه یک میلیون و ۳۱۰ هزار تومان قسط پرداخت کنند.

اقساط وام ۷۰ میلیونی مسکن چقدر است؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادآنلاین، با مصوبه شورای پول اعتبار در روزهای پایانی مهرماه، سقف تسهیلات خرید مسکن در پاییتخت از 35 میلیون به 60 میلیون تومان رسید و طی هفته گذشته دستوالعمل اجرایی آن به بانک ها ابلاغ شد.
    همچنین در «مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت» و «سایر مناطق شهری» سقف تسهیلات به ترتیب به 50 و 40 میلیون تومان افزایش یافت.
    اما در حالی که از زمان مصوبه شورای پول و اعتبار گمانه زنی های بسیاری در زمینه میزان سود و اقساط وام 60 میلیونی صورت گرفته بود، با تعیین نرخ سود 18.5 درصد برای این تسهیلات تکلیف متقاضیان روشن شد.
    به گونه ای که برای دریافت 60 میلیون وام مسکن از محل اوراق حق تقدم، متقاضی باید طی 12 سال ماهانه مبلغ یک میلیون و 50 هزار تومان قسط پرداخت کند.
    همچنین میزان اقساط تسهیلات جعاله با نرخ سود 18.5 درصد، میزان اقساط طی پنج سال ماهانه 260 هزارتومان است، بنابراین قسط تسهیلات 70 میلیونی برای خرید مسکن در مجموع یک میلیون و 310 هزار تومان در ماه خواهد بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی