عصر بازار

نگرانی صندوق بین المللی پول از بازگشت نفت ایران به بازار جهانی

عصر اعتبار- صندوق بین المللی پول به تازگی در گزارشی از احتمال افت ۵ تا ۱۵ دلاری قیمت جهانی نفت خام پس از ورود دوباره نفت خام ایران به بازارهای جهانی خبر داده است.

نگرانی صندوق بین المللی پول از بازگشت نفت ایران به بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، صندوق بین المللی پول در گزارش خود نوشت که بازگشت ایران به بازار جهانی بعد از برداشته شدن تحریم ها تاثیر زیادی بر جهان خواهد گذاشت. تجدید حیات صادرات نفت ایران در سال 2016 می تواند عواقب وخیمی را برای قیمت نفت داشته باشد که حتی بیشتر از  سقوط اخیربازار نفت است.

    براساس این گزارش جریان صادرات نفت ایران در بازارهای جهانی قیمت نفت را بین 5 تا 15 دلار دیگر کاهش خواهد داد.

    در این گزارش تاکید شده است، بی شک بازگشت نفت ایران که دارنده چهارمین دارنده ذخایر نفت دنیاست تاثیر  بسیاری بر بازار جهانی خواهد گذاشت.این کشور خاورمیانه که عضو کشورهای صادرکننده نفت است به زودی با اضافه کردن 500 هزار بشکه نفت خام در هر روز به بازار در سال 2016 این کاهش را در قیمت های جهانی رقم خواهد زد.

    در گزارش صندوق همچنین به رونمایی از 70 پروژه صنعت نفت اشاره شده که به سرمایه گذاران غربی پیشنهاد شده است.

    سازمان کشورهای عضو اوپک اخیرا در گزارشی اعلام کرد که بخش انرزی جهانی با از سر گیری قدرت صادرات نفت ایران که در سال آینده اتفاق خواهد افتاد،احتمالا از مدل های جدیدی استفاده می کنند. به هر حال تحلیل گران می گویند که  از سر گیری صادرات نفت خام ایران بر بازار تاثیر خواهد گذاشت و ایران به زودی به شرایط عادی قبل از تحریم ها برمی گردد.

    گزارش صندوق بین المللی پول در حالی منتشر شده که هفته گذشته نیز آژانس بین المللی انرژی گزارشی درباره وضعیت ذخایر نفتی دنیا ،افزایش تولید نفت و کاهش قیمت ها منتشر کرد.

    در گزارش این صندوق همچنین اشاره شده ،زمانی که قدرتهای بزرگ درسال 2011 تصمیم گرفتند که به دلیل پرونده هسته ای ایران را از بازار جهانی نفت دورکنند،میلیون ها بشکه نفت ایران بر روی کشتی در حال حمل برای صادرات بود.

    در این گزارش همچنین آمده است:«به دنبال توافق تابستان گذشته بر سر پرونده هسته ای ایران که محدودیت ایران را در صادرات نفت به بازار جهانی برمی دارد،قیمت نفت در بازار جهانی به دلیل حضور این کشور دارنده ذخایر غنی رو به کاهش گذاشت.»

    صندوق بین المللی پول همچنین در پیش بینی سال آینده خود تاکید کرده اگر حضور ایران همچنان در بازار صادرات جهانی برقرار باشد،باید انتظار کاهش قیمت های بیشتر را داشت مگر آنکه اوپک به نظام سهمیه بندی بازگردد و سقف تولید اعضا از جمله ایران را محدود کند.

    این در گزارش در حالی منتشر می شود که اوپک در اخرین نشست خود بر تولید کنونی اصرار کرده و سقف تولید را برای کشورهای برداشته است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو