عصر بازار

مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات :

بانک مرکزی می‌تواند با نرخ بالاتر ارز بفروشد

عصر اعتبار- سیدعلی با بیان اینکه نرخ ارز مصوب در بودجه بانک مرکزی را ملزم به رعایت دقیق آن نمی‌کند، گفت: بودجه با تاکید بر اینکه این نرخ فقط بانک مرکزی را ملزم می‌کند ارز را با رقم کمتر از این در بازار نفروشد.

بانک مرکزی می‌تواند با نرخ بالاتر ارز بفروشد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایستانیوز، سید کمال سیدعلی، در خصوص پیشنهاد دولت برای نرخ ارز 2997 تومان در بودجه سال آینده، به فارس اظهار داشت: این نرخ محاسباتی است و بانک مرکزی مکلف نیست دقیقا این نرخ را اعمال کند.
    وی با بیان اینکه بانک مرکزی می‌تواند با نرخی بالاتر از نرخ مصوب بودجه ارز بفروشد، افزود: درآمد ناشی از فروش ارز باز هم به خزانه واریز می‌شود.
    معاون اسبق ارزی بانک مرکزی با تاکید بر اینکه این نرخ فقط بانک مرکزی را ملزم می‌کند کمتر از این نرخ در بازار ارز نفروشد، گفت: بانک مرکزی براساس نرخ شناور روز و با توجه به محاسبات خود نرخ ارز را تغییر خواهد داد.
    وی تصریح کرد: نرخ ارز در بودجه علامتی به فعالان اقتصادی است و فاصله زیاد بازار آزاد با نرخ مصوب بودجه برنامه‌ یکسان‌سازی نرخ ارز را با مشکل مواجه می‌کند.
    سید علی با بیان اینکه احتمالا نرخ ارز پیشنهادی دولت در خلال بررسی آن در مجلس تغییر خواهد کرد، گفت: معتقدم نرخ ارز در بودجه باید بالاتر از این باشد تا به برنامه‌ بانک مرکزی برای یکسا‌ن‌سازی نرخ ارز در سال آینده کمک کند.
    مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات تصریح کرد: برای اینکه شوکی به معاملات تجاری جاری در آن مقطع با اعلام یکسان‌سازی نرخ ارز به وجود نیاید، نباید فاصله نرخ رسمی ارز و نرخ بازار زیاد باشد.
    وی با بیان اینکه بانک مرکزی می‌تواند تمهیدات دیگری بیندیشد، اظهارداشت: البته بانک مرکزی می‌تواند به تدریج ارز مورد نیاز برای اغلب کالاهای وارداتی را با نرخ آزاد تامین کند و فقط برخی کالاهای اساسی را با نرخ مصوب ارز بدهد تا زمینه یکسان‌سازی نرخ ارز به وجود آید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو