عصر بازار

تاکید بر پرداخت کامل وام خرید کالای کارگران

عصر اعتبار- رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور معتقد است: وام ۱۰ میلیون تومانی خرید کالا باید به طور کامل به کارگران داده شود و حساب یارانه‌ها نیز ضامن بازگشت وام قرار گیرد.

تاکید بر پرداخت کامل وام خرید کالای کارگران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، فتح الله بیات اظهار کرد: طرح کارت اعتباری خرید کالا یکی از اقدامات مثبت دولت برای تقویت قدرت معیشت کارگران و اقشار ضعیف و آسیب پذیر است که اگر به صورت کامل در اختیار کارگران قرار گیرد در بهبود وضع معیشت آنها موثر است.

    وی ادامه داد: ایده‌ها در خصوص شیوه پرداخت وام 10 میلیون تومانی خرید کالا متفاوت است؛ قبلا پیشنهاداتی مبنی بر خرد کردن مبلغ وام و پرداخت آن به شکل مرحله‌ای مطرح شد که چندان مورد پذیرش کارگران قرار نگرفت.

    بیات افزود: طبعا اگر مبلغ وام اندک باشد و خرد شود تنها صرف امور روزمره و بدهی‌های کارگران می‌شود و آن نتیجه مورد نظر به دست نمی آید.

    رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور درباره واگذاری مبلغ وام به اتحادیه امکان نیز گفت: این ایده هم کارگشا نیست، زیرا تمام کارگران عضو اتحادیه امکان نیستند و علاوه بر آن اگر پول در اختیار اتحادیه قرار گیرد ممکن است کالاهایی که برای عرضه انتخاب می‌شود محدود شود و قدرت انتخاب را از کارگر بگیرد.

    به اعتقاد بیات اگر اتحادیه امکان همچون گذشته بن خرید کالا در اختیار اعضا قرار بدهد و تسهیلات خرید کالا نیز به طور جداگانه به افراد پرداخت شود، کارگران به شکل دلخواه کالاها و اجناس مورد نیاز خود را خریداری و تامین می‌کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی