عصر بازار

یک نماینده کارگری خبر داد

پیش‌بینی هزینه ۲.۸ میلیون تومانی تأمین سبد معیشت خانوار کارگری برای سال ۹۵

عصر اعتبار- عضو هیئت مدیره شورای اسلامی کار استان تهران که مسئولیت کارگروه مزدی را نیز برعهده دارد از پیش‌بینی هزینه ۲.۸ میلیون تومانی تأمین سبد معیشت خانوار ۴ نفره کارگری در سال ۹۵ خبر داد.

پیش‌بینی هزینه ۲.۸ میلیون تومانی تأمین سبد معیشت خانوار کارگری برای سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، علی خدایی با اشاره به نشست چهارشنبه هفته گذشته کارگروه تخصصی دستمزد سال 95 کارگران اظهار داشت: این کارگروه همچنان به ادامه بررسی هزینه‌های معیشت کارگران پرداخت.

    وی افزود: قرار شد سبد معیشت کارگران بر اساس استانداردهای زندگی که حداقل‌ها را شامل می‌شود، مورد توافق گروه‌های کارگری،‌کارفرمایی و دولت قرار گیرد.

    خدایی در پاسخ به این سوال که گزارش نهایی هزینه معیشت کارگران در شوراهای اسلامی کار کشور چه زمانی آماده می‌شود، گفت: در نیمه اول بهمن ماه فرصت برای ارسال گزارشات استانی در نظر گرفته شده است و در نیمه دوم آن نیز گزارش جمع‌آوری شده و نهایی منتشر می‌شود.

    وی گفت: سال گذشته هزینه‌های تأمین سبد معیشتی کارگران 2 میلیون و 350 هزار تومان برآورد شد و پیش‌بینی می‌شود که برای دستمزد سال آینده گزارش هزینه‌ای 2.8 میلیون تومانی ارائه شود؛ به عبارت دیگر تأمین هزینه‌های معیشت کارگران در خانوار 4 نفره کمتر از 2 میلیون و 800 هزار تومان نخواهد بود.

    مشاور کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور معتقد است که میزان تورم اعلامی توسط دولت غیر واقعی بوده و بررسی‌های میدانی و بازاری نمایندگان کارگران نشان از افزایش بیش از حد تأمین هزینه‌های زندگی دارد.

    وی گفت: در کارگروه تخصصی مزد سال 95 قرار بر این شده تا بر اساس حداقل استانداردهای کشور یک سبد معیشتی برای کارگران تعریف شود.

    خدایی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چند کالا از ردیف‌های مختلف هزینه‌ای در شوراهای اسلامی کار کشور بررسی می‌شود، گفت: 35 قلم کالا در 7 ردیف هزینه‌ای برای استخراج هزینه‌های تأمین سبد معیشتی کارگران مورد بررسی قرار گرفته است و بر همین اساس حداقل‌های مورد نیاز مورد شناسایی بودند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی