عصر بازار

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور:

جبران عقب‌افتادگی دستمزد را به فال نیک می‌گیریم

عصر اعتبار- رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با استقبال از جبران عقب ماندگی دستمزد کارگران گفت:خلا دستمزدها باید به شکل پلکانی تعریف و ساز و کار آن مشخص شود.

جبران عقب‌افتادگی دستمزد را به فال نیک می‌گیریم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، غلامرضا عباسی - اظهار کرد: در حال حاضر عقب افتادگی دستمزد کارگران حدود 70 درصد است و طرح موضوع جبران عقب ماندگی مزد از سوی رییس جمهور یک روزنه امید برای جامعه کارگری است.

    وی افزود: طبعا اگر موضوع جبران عقب افتادگی دستمزدها در اجرای برنامه ششم جدی باشد باید ساز و کار اجرایی آ‌ن در نظر گرفته و مشخص شود؛ زیرا دولت نمی‌تواند به تنهایی در این زمینه تصمیم‌گیری کند و همه شرکای اجتماعی در قالب گفت وگوی سه جانبه باید در این خصوص مشارکت و اظهار نظر کنند.

    رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور، با بیان اینکه کارگران نمی‌خواهند عقب ماندگی‌ مزد آنها یک شبه جبران شود، افزود: مسلما انجام چنین کاری آن هم به یکباره برای دولت و کارفرما مقدور نیست و باید به صورت تدریجی و در یک بازه چند ساله عملیاتی شود.

    عباسی ادامه داد: خلا دستمزد کارگران باید در قالب یک جدول به صورت پلکانی تعریف شود و پس از موافقت و پذیرش همه شرکای اجتماعی، طرح پخته‌ای تهیه و آماده ارائه به مجلس شود تا برای یکبار مشکل عقب افتادگی مزد کارگران و گلایه‌های کارفرمایی و کارگری در این خصوص حل شود.

    وی با بیان اینکه افزایش دستمزد تاثیری در بالا رفتن نرخ تورم ندارد، گفت: برخی تلاش می‌کنند تا اینگونه تبلیغ کنند که بالا رفتن دستمزد تورم‌زا است در حالی که اینطور نیست.

    به گفته رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور، بیشترین مصرف کنندگان تولیدات داخلی، ‌کارگران و اقشار ضعیف و آسیب پذیر هستند و اگر دولت برای توانمندی و تقویت قدرت خرید آنها چاره اندیشی کند هم چرخه اقتصاد کشور به گردش در می آید هم تولید و اشتغال رونق می‌گیرد.

    پیشتر علی ربیعی در حاشیه مراسم دیدار با بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرده بود که در سال های اخیر تورم فاصله زیادی با دستمزد ایجاد کرده و معیشت بازنشستگان را با دشواری مواجه کرده است به همین دلیل رییس دولت یازدهم تاکید دارد که در طول اجرای برنامه ششم باید عقب افتادگی دستمزدها جبران شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی