عصر بازار

بازار سهام با پیشرانه خودرویی‌ها مثبت شد

تقویت ۱۸ پله‌ای شاخص کل بورس

عصر اعتبار- بازار سهام امروز شاهد غلبه تقاضا بر عرضه سهام در اغلب نمادهای معاملاتی بود بازاری که با مثبت شدن قیمت‌ها در دامنه نوسان مثبت قیمتی دوباره شاهد خودنمایی لیدرهای سنتی خود در گروه خودرویی‌ها بود.

تقویت ۱۸ پله‌ای شاخص کل بورس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 6 دی ماه 94، با رشد 18 واحدی به رقم 61 هزار و 455 واحد رسید.

    شاخص کل هم‌وزن نیز با 74 واحد رشد عدد 9 هزار و 560 واحد را تجربه کرد.

    همچنین شاخص آزاد سهام شناور با افزایش 152 واحدی به عدد 67 هزار و 136 واحد رسید.

    شاخص بازار اول اما در حالی با 11 واحد کاهش عدد 42 هزار و 113 واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با افزایش 184 واحدی به رقم 139 هزار و 603 واحد دست یافت.

    امروز همچنین شاخص فرابورس با افزایش 2 واحدی عدد  679 واحد را در پایان معاملات امروز این بازار به نمایش گذاشت.

    بر اساس این گزارش طی معاملات امروز نماد معاملاتی سه شرکت ایران خودرو با 15 واحد، بانک انصار با 14 واحد و همراه اول با 10 واحد افزایش بالاترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به جای گذاشتند. 

    در مقابل سه شرکت سرمایه‌گذاری غدیر و گسترش نفت و گاز پارسیان هر یک تا 25 واحد و فولاد مبارکه با 15 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به نام خود ثبت کردند.

    به گزارش فارس، ارزش معاملات امروز بورس تهران به بیش از 114 میلیارد تومان بالغ شد که از این رقم مبلغ 102 میلیارد تومان در بازار نقدی این بورس محقق شد.

    امروز همچنین 651 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 41 هزار و 983 نوبت داد و ستد جابجا شد.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های ‌صنعتی و معدنی شمال‌شرق شاهرود، حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری آتیه دماوند و حق تقدم خرید سهام سیمان هرمزگان از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا و سرمایه‌گذاری سپه متوقف شدند.

    طی معاملات امروز بازار سهام فرایند بازارگردانی و بازار سازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در حالی تداوم داشت که در نماد معاملاتی صندوق سرمایه‌‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان امروز بیش از 45 میلیون واحد سرمایه‌گذاری از سوی تنها سهامدار عمده حقوقی این شرکت میان کدهای تابعه به ارزش بیش از یک میلیارد و 400 میلیون تومان کد به کد شد.

    در نماد معاملاتی توسعه شهری توس‌‌گستر نیز امروز 33 میلیون سهم به ارزش بیش از 7 میلیارد و 700 میلیون تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

    در نماد معاملاتی گسترش نفت و گاز پارسیان اما 15 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد و 700 میلیون تومان میان کدهای درون گروهی جابجا شد.

    همچنین در نماد معاملاتی بانک خاورمیانه 10 میلیون سهم از سوی سهامدار حقیقی با معاملات دو طرفه همراه شد.

    بر اساس این گزارش طی معاملات امروز با انتشار برخی گزارش‌های مبنی بر طرح جدید دولت برای جایگزینی 200 هزار خودروی فرسوده با سود 16 درصدی و در عین حال برخی انتظارها برای عقد قرارداد با برخی خودروسازان خارجی از جمله شرکت پژو در زمستان امسال، گروه خودرویی‌ها امروز به طور دسته‌جمعی در دامنه نوسان مثبت قیمتی رِنج شدند. در این گروه حتی با وجود حجم عرضه سهام اما افزایش تقاضا منجر به شکل‌گیری صف خرید پایدار در برخی نمادهای معاملاتی این گروه شد.

    در این گروه امروز ایران خودور با وجود عرضه سهام از سوی سهامدار حقیقی و حقوقی با معامله بیش از 7 میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد و 197 میلیون تومان در دامنه نوسان مثبت قیمتی همراه بود.

    در گروه قندی‌ها اما همچنان روند معاملات در حجم‌هایی محدود و با انگیزه‌های اغلب نوسانگیری در حالی دنبال می‌شود که رشد قیمت سهام در برخی از این نمادها به عددهای خیره‌کننده‌ای رسیده است.

    در نماد آذرآب نیز امروز با تداوم حمایت سهامدار حقوقی قیمت این سهم در حالی در دامنه نوسان مثبت قیمتی نوسان رنج شد که صف خرید پایدار یک میلیون سهمی را در پایان معاملات امروز نظاره‌گر بود.

    با این همه در گروه پتروشیمی‌ها سهامداران عمده با توجه به در پیش بودن موعد مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری شاهد تهاتر دارایی‌ها و افزایش عرضه در محدوده صفر تابلو هستند.

    به گزارش فارس، بازار سهام امروز در حالی در اغلب نمادهای معاملاتی شاهد رنج شدن قیمت‌ها در دامنه نوسان مثبت قیمتی بود که گروه خودرویی‌ها توانستند به عنوان گروه پیشرو این بازار خودنمایی کنند.

    بر اساس این گزارش، امروز افزایش سرمایه 11 درصدی شرکت سرمایه‌گذاری البرز از محل سود انباشته با موافقت سازمان بورس همراه شد و در عین حال در نماد معاملاتی تامین ماسه ریخته‌گری افزایش سرمایه 414 درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها و سود انباشته به بازار اعلام شده است، این در حالی است که در نماد معاملاتی «فسرب» شنیده‌هایی مبنی بر افزایش سرمایه این شرکت به گوش می‌رسد.

    در نماد معاملاتی «خنصیر» امروز پیشنهاد هیأت مدیره به مجمع فوق‌العاده سهامداران برای افزایش سرمایه 71 درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی داریی‌ها منتشر شد.

    همچنین در نماد معاملاتی «وبانک» افزایش سرمایه 150 درصدی از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران مورد موافقت سازمان بورس قرار گرفته است.

    در نماد معاملاتی کیسون نیز امروز شنیده‌هایی مبنی بر واگذاری پروژه ساختمانی اطلس‌ پلازا به این شرکت شنیده شد.

    در عین حال در نماد معاملاتی «شبندر» امروز شاهد انتشار گزارش شفاف‌سازی مدیرعامل این شرکت مبنی بر عدم ارائه گزارش عملکرد 6 ماهه این شرکت به دلیل مخالفت با اعلامیه‌ نرخ فرآورده‌های نفتی از سوی ملی پالایش و پخش منتشر شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو