عصر بازار

در دیدار سیف و محمدعلی کلید خورد؛

پروژه مشترک ایران و بانک توسعه اسلامی در بانکداری اسلامی

عصر اعتبار- در دیدار رئیس‌کل بانک‌مرکزی و رئیس بانک توسعه اسلامی(IDB)، بر تشکیل گروهی برای تدوین اصول بانکداری اسلامی یکسان و متحدالشکل برای همه کشورهای عضوIDB تاکید شد.

پروژه مشترک ایران و بانک توسعه اسلامی در بانکداری اسلامی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر ولی‌اله سیف در این دیدار با اشاره به تجربیات خود در نظام بانکی بحرین گفت: بانکداری اسلامی در ایران برمبنای فقه شیعه پایه‌ریزی و اجرایی شده و در سایر کشورهای اسلامی، بانکداری بر مبنای فقه اهل سنت شکل گرفته‌ است. به گفتة وی، باتوجه به این که این کشورها در بیش از 90 درصد، از مبنای فقهی مشترکی برخوردارهستند، پیشنهاد می‌شود متخصصین دو طرف، با همکاری و هماهنگی بانک توسعه اسلامی، این اشتراکات را مبنای تدوین اصول بانکداری اسلامی یکسان و متحدالشکل قرار دهند.
    سیف همچنین از سفر دکتر احمد محمدعلی المدنی رئیس بانک توسعه اسلامی(IDB) به ایران و حضور در مراسم اعطای جایزه مصطفی(ص) قدردانی کرد.

    در ابتدای این دیدار، قائم مقام بانک‌مرکزی نیز ضمن خوشامدگویی به دکتر محمدعلی، از همکاری بانک توسعه اسلامی در تأمین ارز حجاج در سال 1393 و نیز میزبانی نشست اخیر هیأت خدمات مالی اسلامی(IFSB) تشکر کرد. دکتر اکبر کمیجانی با تأکید بر همکاری بیشتر بانک‌مرکزی ایران با IDB به ویژه در حوزه‌های آموزشی و تحقیقاتی، افزود : موضوع تأمین مالی پروژه‌های ایران توسط IDB، در طول سال‌های اخیر باکندی مواجه شده‌ است و انتظار این است که در آینده جبران شود.

    رئیس بانک توسعه‌اسلامی نیز با استقبال از پیشنهاد رئیس‌کل بانک‌مرکزی گفت :  با توجه به اینکه بانک توسعه اسلامی به همه مسلمانان تعلق دارد لذا از بدو تاسیس این بانک، کمیته شریعه در این بانک ایجاد شده و از تمام مکاتب فقهی اسلامی برای حضور در ترکیب این کمیته دعوت به عمل آمده است که نماینده ایران حضرت آیت اله تسخیری نیز حضور فعالی دارند و این پیشنهاد را حتماً مطرح وپیگیری خواهند کرد.
    دکتر احمد محمدعلی المدنی همچنین سرمایه‌گذاری بیشتر طرفین بر جایزة مصطفی(ص) را لازم خواند و با ابراز علاقه‌مندی IDB برای مشارکت در این جایزه ، خواهان سرمایه‌گذاری و مشارکت بیشتر بانک‌های ایرانی در این موضوع شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو