عصر بازار

اقتصاددان ارشد بانک جهانی اعلام کرد:

هند و آمریکا موتور رشد اقتصاد جهان هستند

عصر اعتبار- «کوشیک باسو»، کارشناس و معاون ارشد بانک جهانی اعلام کرد: در بحبوحه کندی رشد اقتصادی جهان، هند و آمریکا دو پیشرانه اصلی رشد هستند.

هند و آمریکا موتور رشد اقتصاد جهان هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶:۰۰

    به‌گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، «کوشیک باسو»، کارشناس و معاون ارشد بانک جهانی، با اعلام اینکه در بحبوحه کندی اقتصادهای جهان، هند و آمریکا را دو پیشرانه اصلی اقتصاد جهان هستند، پیش‌بینی کرد که هند در بین سریع‌الرشدترین اقتصادهای جهان قرار خواهد گرفت.

    به‌گزارش فایننشال اکسپرس، باسو که در نودوهشتمین نشست سالانه انجمن اقتصاد هند سخنرانی می‌کرد، گفت: اکنون زمان بسیار حساسی برای برگزاری همایش‌هایی در رابطه با اقتصاد است چراکه اقتصاد جهان رو به کندی رفته است. انتظار می‌رود اقتصاد جهان به زحمت بتواند رشد 2.5 درصدی را رقم بزند.

    وی افزود: روسیه هم‌اکنون در رکود است و تولید ناخالص داخلی این کشور به میزان حدودا 4 درصد تحلیل رفته است. در بین کشورهای عضو BRICS (پیمان متشکل از کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی)، تنها هند و چین کم و بیش حدود 7 درصد رشد دارند درحالیکه تولید ناخالص برزیل نیز حدود 3.5 درصد کاهش یافته و آفریقای جنوبی نیز به زحمت درحال رشد است.

    باسو در ادامه اضافه کرد: در این سناریوی تلخ و تاریک، در بین اقتصادهای ثروتمند جهان، آمریکا و در بین اقتصادهای نوظهور، هند ، دو پیشرانه اصلی رشد اقتصاد جهان هستند؛ وی تاکید کرد: برای هر دو سال 2015 و 2016 انتظار می‌رود که هند سریع‌ترین رشد اقتصادی را در میان اقتصادهای جهان داشته باشد.

    باسو می‌گوید: تصور نمی‌کنم این اتفاق تا پیش از آنکه شروع به جمع‌آوری اطلاعات مربوط به تولید ناخالص کشورها کرده بودیم، رخ داده باشد. این یافته‌ها، مسئولیت خاصی را در قبال هند می‌طلبد. در حال حاضر شاهد کندی مبادلات تجاری جهان هستیم که این مساله می‌تواند اثری مخرب بر اقتصاد هند نیز داشته باشد. همچنین، در خاورمیانه شاهد درگیری‌های سیاسی بسیاری هستیم که باید به این مساله، بحران پناهجویان را نیز اضافه کنیم که می‌تواند بر اقتصاد آمریکا تاثیرگذار باشد. بنابراین باید با دعوت از تحلیلگران، محققان و متخصصان امر، اقتصاد را در این شرایط سخت و بحرانی به سرمنزل مقصود هدایت کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو