عصر بازار

جزئیات جلسه ستادفرماندهی اقتصادمقاومتی؛

سازمان مدیریت پیش‌نویس برنامه ششم را بازنگری کرد

عصر اعتبار- جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار و گزارش سازمان مدیریت درباره تدوین برنامه ششم توسعه ارائه شد.

سازمان مدیریت پیش‌نویس برنامه ششم را بازنگری کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: دولت در مطابقت برنامه ششم با اقتصاد مقاومتی اهتمام جدی دارد و اقتصاد مقاومتی برای مقاوم سازی اقتصاد کشور در برابر تکانه های خارجی و مقابله با سیاست تحریم است.

    معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری مبنی بر لزوم مطابقت برنامه ششم توسعه با سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی افزود: همه اعضای دولت اهتمام جدی دارند که سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در برنامه ششم توسعه لحاظ شود و هیچکس در دولت نسبت به این موضوع تردیدی ندارد.

    جهانگیری افزود: سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی دو هدف اصلی را دنبال می کند که یکی مقاوم سازی اقتصاد در برابر تکانه های خارجی و دیگری مقابله با سیاست تحریم است تا اگر در مقاطع مختلف فشاری بر اقتصاد کشور وارد شد، بتواند در برابر این فشارها استقامت کند.

    وی با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مبنی بر بازنگری و تدوین برنامه ششم توسعه براساس سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: در گزارش سازمان مدیریت اعلام شده که همه بندهای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و رویکردی پنج گانه حاکم بر آن در برنامه ششم توسعه لحاظ شده و لازم است دستگاه های اجرایی و وزارتخانه ها پیش نویس برنامه ششم توسعه را با دقت مورد بررسی قرار دهند و در جلسه آتی ستاد نظرات اصلاحی خود را مطرح کنند تا اطمینان حاصل شود که برنامه ششم توسعه کشور کاملا براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تدوین شده باشد.

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در این جلسه گزارشی از فرآیند تدوین برنامه ششم توسعه ارائه کرد و گفت: در تدوین برنامه ششم توسعه تلاش شده احکام و اهداف کمی برنامه مبتنی بر 24 بند سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی باشد و مغایرتی با هیچ یک از این 24 بند نداشته باشد.

    نوبخت افزود: پس از دیدار اعضای ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با مقام معظم رهبری، جلساتی برای بازنگری و اصلاح برنامه ششم توسعه براساس انتظارات و مطالبات مطرح شده از سوی ایشان برگزار و تلاش شد هیچ موضوعی از سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در فرآیند تدوین برنامه ششم توسعه مغفول نماند.

    وی از سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به عنوان رافع مشکلات اقتصاد کشور یاد کرد و گفت: امیدوارم در طول برنامه ششم توسعه بتوانیم گام هایی در جهت حل مشکلات و مقاوم سازی اقتصاد کشور برداریم.

    در این جلسه که وزرای نیرو، جهادکشاورزی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نفت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونین رئیس جمهور در امور اجرایی و علمی و فناوری، مشاور رئیس جمهور در امور اقتصادی، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی نیز حضور داشتند، گزارشی از نحوه انطباق برنامه ششم توسعه با سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ارائه شد و جزئیات این موضوع مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

    در گزارش سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تصریح شد که تمام بندهای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، رویکردهای پنج گانه حاکم بر این سیاست ها و نیز مصوبات شورای اقتصاد که پیشتر در قالب برنامه های عملیاتی اقتصاد مقاومتی تهیه شده بود، در تدوین برنامه ششم توسعه مدنظر قرار گرفته است. علاوه بر این، اعلام شد که برنامه ششم توسعه مبتنی بر همه اسناد بالادستی کشور تدوین شده است.

    همچنین مقرر شد دستگاه های اجرایی و وزارتخانه ها پیش نویس تدوین شده برنامه ششم توسعه را مورد بررسی قرار دهند و نظرات خود را برای جمع بندی نهایی در جلسه آتی ستاد مطرح کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی