عصر بازار

امضای تفاهم نامه همکاری بین پژوهشکده بیمه و شرکت بیمه سرمد

عصر اعتبار- شناخت مسئله در صنعت بیمه و یافتن راه حلهای مناسب برای آن، رسالت اصلی پژوهشکده بیمه است و برای نیل به آن نیازمند روابط سازمان یافته و هدفمند با بدنه کارشناسی و مدیران شرکت های بیمه تا یافته های علمی بهره برداری صنعت بیمه کنیم.

امضای تفاهم نامه همکاری بین پژوهشکده بیمه و شرکت بیمه سرمد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه اعلام کرد: این تفاهم نامه که موضوع آن تعامل و ایجاد همکاری مشترک تحقیقاتی و پژوهشی و تبادل اطلاعات و تجربیات و تواناییهای علمی در زمینه‌های مورد نیاز طرفین است، عصر روز گذشته در محل پژوهشکده بیمه توسط علیرضا هادی مدیرعامل شرکت بیمه سرمد و دکتر امیر صفری سرپرست پژوهشکده بیمه به امضا رسید.

    در این مراسم که با حضور جمعی از مدیران دو طرف برگزار شد، دکتر امیر صفری گفت: صنعت بیمه بیش از هر زمان دیگری نیازمند همکاری برای اجرای تحقیقات و مطالعات کارشناسی و دسترسی به دانش مفید بیمه ای است و پژوهشکده بیمه با همکاری شرکتهای بیمه می تواند تجارب ارزشمند و همچنین اطلاعات و دستاوردهای صنعت بیمه را در چارچوب پژوهش های علمی و کاربردی به دانش بیمه ای بومی شده تبدیل نماید.

    وی افزود: شناخت مسئله در صنعت بیمه و یافتن راه حلهای مناسب برای آن، رسالت اصلی پژوهشکده بیمه است و برای نیل به آن نیازمند روابط سازمان یافته و هدفمند با بدنه کارشناسی و مدیران شرکت های بیمه هستیم تا داده های موجود را از طریق پژوهش های علمی و کاربردی به یافته های علمی قابل بهره برداری در صنعت تبدیل نماییم.

    رییس پژوهشکده بیمه همچنین گفت: صنعت بیمه به تکنولوژی های جدید نیاز دارد و به نظر می رسد مهمترین آن، تکنولوژی های کنترل و مدیریت ریسک باشد.

    وی خاطر نشان کرد: به این منظور، صنعت بیمه کشورمان از طریق همفکری و همکاری، علاوه بر درک دقیقتری از وضعیت موجود خود باید بتواند با دانش روز جهانی آشنا شود و متناسب با نیازهای خود در اندیشه انتقال این تکنولوژیها و تجربه ها باشد.

    دکتر صفری با اشاره به مذاکرات اخیر پژوهشکده بیمه با پروفسور فان هوله پدر توانگری مالی 2 اروپا و سخنران کلیدی همایش بیمه و توسعه گفت:‌ مطابق اظهارات این محقق برجسته بین المللی، متولیان امور بیمه و شرکتهای بیمه در اروپا در حال حاضر با استفاده از فناوری اطلاعات و ابزارهای تکنولوژیک و بطور خاص از طریق چیپس های الکترونیکی نصب شده روی اتومبیل ها به ارزیابی دقیق رفتارها و ریسک های بیمه می پردازند و از طریق اطلاعات دریافتی از این چیپس ها رفتار ریسکی افراد را اندازه می گیرند و در نرخ گذاریها برای هر فرد استفاده می کنند. به گفته دکتر صفری و به نقل از فان هوله، حتی اتحادیه اروپا در اندیشه نصب چیپس ها روی بدن افراد و زیر پوست آنهاست تا اطلاعات را مطمئن تر بتوانند دریافت نمایند. البته این ایده در اروپا با چالشهای حقوقی بسیاری مواجه است و ممکن است هیچگاه عملی نشود. به هرحال این ابزارها، تکنولوژیهای روز هستند.

    در این مراسم هادی مدیرعامل بیمه سرمد نیز گفت: در شرایطی که صنعت بیمه هر روز با دشواریهای اقتصادی و پیچیدگی فضای رقابتی مواجه است باید برنامه کسب و کار خود را در قالب یک برنامه چابک عملیاتی و به دور از شعارزدگی پیش بینی نماید.

    وی افزود: بیمه سرمد در برنامه های خود جایگاه ویژه ای را برای تحقیق و توسعه در نظر گرفته است زیرا به خوبی دریافته است که کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در اولویت قرار دارد و بر این اساس به آینده پژوهی در شرایط پسا تحریم تمرکز بیشتری نموده است.

    هادی، مطالعات اخیر بیمه سرمد در زمینه تنوع بیمه نامه ها را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: شناسایی بیمه نامه های متنوع در سراسر کشور کماکان در برنامه مطالعاتی این شرکت است.

    مدیرعامل بیمه سرمد افزود: در زمینه تکنولوژی اطلاعات نیز لازم است مطابق با نیازهای زمان پیش برویم چرا که بهره گیری از تکنولوژی، خود یک فرایند زمان بر است و استقرار آن مستلزم سپری شدن زمان طولانی است.

    گفتنی است در این مراسم پس از امضای تفاهم نامه نحوه پی گیری مفاد آن و چگونگی برگزاری جلسات مشترک برای عملیاتی سازی آن از سوی مدیران دو مجموعه موردبررسی قرار گرفت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی