عصر بازار

تبعات جدید فشار هدفمندی

یارانه‌های ۴۵ هزار تومانی، سرمایه‌گذاری‌های جدید نفتی را تعطیل کرده است!

عصر اعتبار- در حالی که پیش از این برخی مقامات دولت یازدهم از فشار پرداخت یارانه نقدی به وزارت نفت سخن گفته بودند، صحبت‌های تازه‌ مشاور وزیر نفت نشان از آن دارد که این بار فشار یارانه نقدی سبب قطع سرمایه‌گذاری‌های جدید شده است.

یارانه‌های ۴۵ هزار تومانی، سرمایه‌گذاری‌های جدید نفتی را تعطیل کرده است!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، فشار یارانه نقدی چیزی است که اخیرا وزیر اقتصاد هم به صراحت از آن یاد کرد:« شب پرداخت یارانه نقدی، شب عزای دولت است.» اما این مساله کمی بعد جدی‌تر شد تا فشار این یارانه به وزارت نفت روشن شود؛ مساله‌ای که شاید در صحبت‌های اولیه وزیر اقتصاد روشن نبود اما زنگنه به وضوح از آن صحبت کرد:« فشار یارانه نقدی به وزارت نفت، له‌کننده است.»

    صحبت‌های وزیر نفت بازهم ادامه داشت تا نشان دهد که بودجه اختصاص یافته به این وزارت‌خانه از یک سو و تعهد وزارت نفت به تامین یارانه نقدی از سوی دیگر، با مشکلات اساسی روبروست.

    شاید بر همین اساس هم باشد که مشاور وزیر نفت اخیرا از توقف سرمایه‌گذاری در حوزه نفت به دلیل این مشکلات خبر داده است. آن‌گونه که منصور معظمی بیان کرده است، پرداخت یارانه‌ها، سرمایه‌گذاری جدید در بخش نفت و انرژی کشور را تعطیل کرده است.

    هرچند که چشم امید دولت به باز شدن گره‌های تحریم و سوئیفت مانده تا از این طریق بتواند راهی برای مشکلات تداوم یافته خود پیدا کند اما به نظر می‌رسد که حتی با حذف بخشی از پردآمدها از دریافت یارانه نقدی، مشکلات وزارت نفت دراین رابطه هنوز هم ادامه دارد.

    پیش از این وزیر نفت عنوان کرده بود که « یارانه نقدی وزارت نفت را فقیر کرده است. امروز وزارت نفت به تمام بشریت بدهکار است و نه تنها دیگر پولدار نیست، بلکه جزو فقرا شده است!»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو