عصر بازار

در سال ۲۰۱۵

ثروت میلیاردرهای جهان آب رفت

عصر اعتبار- ثروت ۴۰۰ فرد ثروتمند دنیا در سال ۲۰۱۵ میلادی ۱۹ میلیارد دلار کم شد.

ثروت میلیاردرهای جهان آب رفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از تسنیم، بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ثروت 400 فرد ثروتمند دنیا در سال 2015، میلادی 19 میلیارد دلار کم شده است. افت قیمت کالاها و مشاهده نشانه هایی از کند شدن رشد اقتصادی چین، سرمایه گذاران سراسر جهان را نگران کرده و این موجب ثبت اولین کاهش سالانه شاخص روزانه ثروت از سال 2012 تاکنون شده است.

    کن فیشر، میلیاردر و مالک موسسه سرمایه گذاری فیشر که بیش از 65 میلیارد دلار دارایی را مدیریت می کند گفت: «نگرانی ها از مازاد عرضه نفت، کاهش مصرف در میان مصرف کنندگان و شکستن چین مثل یک بشقاب که موجب شده قیمت کالاها نیز افت کند، موجب ترس و نگرانی سرمایه گذاران شده است.

    کارلوس اسلیم، میلیاردر مکزیکی که در زمینه صنعت مخابرات فعالیت دارد، اصلی ترین عامل پایین آورنده شاخص بورس نیویورک در پایان معاملات روز 28 دسامبر بود. ارزش شاخص سهام شرکت وی یعنی آمریکا موویل در سال 2015، 26 درصد افت داشت. اسلیم که در می 2013 ثروتمندترین فرد جهان بود، با از دست دادن حدود 20 میلیارد دلار از دارایی اش اکنون به رده پنجم سقوط کرده است.

    وارن بافت، سرمایه گذار آمریکایی، سومین فرد ثروتمند جهان نیز 11.3 میلیارد دلار از دست داده است. بیل گیتس، موسس شرکت مایکروسافت که از می 2013 ثروتمندترین فرد جهان شناخته می شود، در این سال 3 میلیارد دلار از دارایی خود را از دست داده است.

    در عین حال ثروت برخی افراد افزایش یافته که باعث شده است میزان افت ثروت 400 میلیاردر جهان به 19 میلیارد دلار برسد.

    بر اساس شاخص بلومبرگ، 400 فرد ثروتمند جهان مجموعا 3.9 تریلیون دلار ثروت دارند که بیشتر از تولید ناخالص داخلی هر کشوری در جهان به جز آمریکا، چین و ژاپن است. دارایی این افراد در 18 می، در بالاترین رقم خود به 4.3 تریلیون دلار رسید که 267 میلیارد دلار نسبت به اول ژانویه افزایش داشت. اما آنها در ماه اوت زمانی که  شاخص ها در بازارهای بورس افت کرد، این ثروت های اندوخته و حتی مقداری بیشتر از آن را از دست دادند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی