عصر بازار

با پیش بینی به بازار بروید

طلا و سکه فردا چند قیمت می خورد؟

عصر اعتبار- بازار تهران امروز تعطیل بود و معامله ای برای طلا و سکه به صورت گسترده در آن انجام نشد اما فردا و همزمان با آغاز معاملات، قیمت ها خود را با نوسانات جهانی هماهنگ می کنند. به این ترتیب باید انتظار داشت قیمت هر گرم طلای در بازارهای داخلی چقدر شود؟

طلا و سکه فردا چند قیمت می خورد؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از خبرآنلاین، قیمت طلا در معاملات امروز بازارهای جهانی 1070 دلار شد. این افزایش پس از کاهش 0.6 درصدی روز قبل، امروز با تغییری اندک به رقم 1070 دلار و 5 سنت رسید.

    کاهش شدید قیمت نفت ادامه دارد و به طور معمول باید در چنین شرایطی شاهد افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی باشیم ولی طلا هنوز نتوانسته است به میزانی که انتظار می رفت،  افزایش یابد یا حتی افت های قبلی را جبران کند.

    تحلیلگران معتقدند طلا احتمالا در بقیه روزهای هفته نیز نوسان چندانی نخواهد داشت و صرفا دنباله روی بازارهای نفت و ارز خواهد بود گرچه این پیش بینی نیز وجود دارد دارد که انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا بیشترین تاثیر را بر روند قیمت جهانی طلا در روزهای نخست سال 2016 میلادی خواهد داشت.

    بر این اساس انتظار می رود قیمت طلا فردا در بازار ایران نیز اندکی افزایش پیدا کند اگرچه این افزایش چندان زیاد نخواهد بود و البته بستگی به قیمت دلار نیز دارد.

    هر گرم طلای 18 عیار روز دوشنبه در بازار تهران 95 هزار و 460 تومان و هر مثقال طلا هم 414 هزار تومان معامله شد. این قیمت ها به ترتیب 160 و 700 تومان بیشتر از روز یکشنبه بودند.

    محمدکشتی آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر البته این افزایش قیمت ها را در بازار داخل تا حدودی متأثر از اعیاد مذهبی می داند و معتقد است از فردا شاهد حذف این عامل خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی