عصر بازار

درخواست ۸۰ میلیونی ستاد دیه برای آزادی یک زندانی

عصر اعتبار- ستاد دیه کشور با تشریح یک پرونده از خیرین درخواست کرد برای آزادی یک زندانی جرایم غیرعمد کمک کنند.

درخواست ۸۰ میلیونی ستاد دیه برای آزادی یک زندانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، مرد میانسالی که قصد داشت یک طبقه بر روی خانه اش بسازد تصمیم گرفت طی قرارداد شفاهی با یک معمار قدیمی پی ساختمان را محکم تر کرده و با آجر چینی بنایی را آغاز کند که به دلیل جراحت شدید معمار کار ساختمان نیمه کاره رها شد.

    پس از اتمام عملیات اصلی، سقف چینی این بنا به همراه سایر امور باقی مانده مانند شیب بندی بام و چیدمان دیوار جان‌پناه بدون هیچ مذاکره‌ای در مورد قیمت و نحوه انجام کار به مقاطعه کار جدیدی واگذار می‌شود. درست در روز اول کاری در حالی که معمار در کنار دستگاه بالابر مستقر در پشت بام مشغول بالا کشیدن مخلوط بتن بود سیم مهار بالابر که یک میلگرد حرارتی نمره شش و فرسوده‌ای بود بریده شده و با واژگونی ملات ساختمانی و متعاقبا سقوط بالابر معمار بی خبر را هم با خود همراه می‌کند و معمار جان می دهد.

    در ادامه صاحبخانه با حکم دستگاه قضائی به دلیل عدم مهار موثر و قابل اطمینان دستگاه بالابر که در حقیقت مخصوص مصالح ساختمانی نبوده و در واقع چرخ چاه معمولی است به میزان 80 درصد مقصر حادثه شناخته می‌شود.

    این مددجو که سرپرست یک خانواده 6 نفره است از تاریخ 28 مهر ماه سال جاری به دلیل قتل غیرعمد ارتکابی خود در زندان سپیدار استان خوزستان محبوس است.

    وی از کل طلب یک میلیارد و 320 میلیون ریالی خود مبلغی معادل 29 میلیون تومان از ستاددیه تسهیلات بانکی دریافت کرده و به میزان 23 میلیون تومان هم مسئولین ستاددیه شعبه استان خوزستان طی فرآیند آزادی از شاکی او گذشت رضایتمندانه اخذ کرده‌اند که در حال حاضر این زندانی واجد شرایط تا رهایی به کمک 80 میلیونی خیرین چشم دوخته است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی