عصر بازار

روسیه سیاست‌های جدید ارزی را به بانک‌ها ابلاغ کرد

عصر اعتبار- بانک مرکزی روسیه با هدف دلارزدایی، پول‌شویی و جلوگیری از حمایت‌های مالی تروریست‌ها، سیاست‌های جدید ارزی را به بانک‌های این کشور ابلاغ کرد.

روسیه سیاست‌های جدید ارزی را به بانک‌ها ابلاغ کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، بانک مرکزی روسیه قوانین محکمی برای مبادلات ارزی در این کشور اجرا می‌کند و مطمئن است که راه پول‌شویی و حمایت‌های مالی تروریست‌ها را خواهد بست.

    از روز یکشنبه مقامات این کشور، مشتریان را ملزم کرده‌اند تا نام، جزئیات پاسپورت، مکان ثبت‌نام، تاریخ تولد و شماره ارجاع مالیات را در صورت مبادلات بیشتر از 15 هزار روبل اعلام کنند.

    براساس این گزارش، این فرم‌ها توسط بانک‌ها پر می‌شود و اطلاعات مشتریان نزد بانک‌ها حداقل به مدت 5 سال از تاریخ آخرین مبادلات محفوظ خواهد ماند.

    همچنین بانک‌ها قانونی دارد که ملزم می‌کند اطلاعات در مبادلات مالی، مشتری‌ها،  مشاغل‌شان و منشأ پولشان را ذکر کنند.

    پیش از این در صورتی که مبادلات به میزان 14 هزار تا 600 هزار روبل بود مشتری‌ها ملزم به دادن مشخصات نام و جزئیات پاسپورت بودند.

    براساس سخنگوی گازپروم بانک، این قانون برای مبارزه با پول‌شویی و حمایت‌های مالی تروریستی انجام می‌شود.

    اما در این میان یوگنی گوندماهر اقتصاد‌دان معتقد است که این اقدام روسیه برای تعدیل نرخ مبادله دلار در برابر روبل است.

    وی می‌گوید: «فکر می‌کنم بانک مرکزی پیش‌بینی تضعیف بیشتر روبل را می‌کند و بنابراین تصمیم گرفته جلوی آن را بگیرد. اقدامات محدود کننده روسیه به ویژه برای جلوگیری از افت و خیزهای روبل است و همچنین این اقدام به عنوان سیاست ضد تورمی محسوب می‌شود چرا که افت سریع نرخ برابری روبل به تورم بیشتر دامن خواهد زد.»

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی