عصر بازار

فیلیپین آخرین عضو بانک سرمایه گذاری توسعه آسیا در سال ۲۰۱۵

عصر اعتبار- دولت فیلیپین روز چهارشنبه اعلام کرد این کشور به عنوان آخرین عضو قبل از پایان سال میلادی به بانک سرمایه گذاری توسعه آسیا می پیوندند که چین آن را تشکیل داده است.

فیلیپین آخرین عضو بانک سرمایه گذاری توسعه آسیا در سال ۲۰۱۵
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، وزارت دارایی فیلیپین در بیانیه ای اعلام کرد 'جمهوری فیلیپین مفاد توافقنامه بانک سرمایه گذاری توسعه آسیا را قبل از پایان سال امضا کرده و به این نهاد جدید با هدف افزایش توسعه زیرساخت ها می پیوندد'.
    بانک سرمایه گذاری توسعه آسیا که چین مبتکر راه اندازی آن است، در نظر دارد در پنجسال نخست فعالیت خود، وام های قابل توجهی به اعضای پرداخت کند.
    جمهوری اسلامی ایران نیز یکی از اعضای هیات موسس این بانک است که به یکی از بزرگترین موفقیت های سیاست خارجی چین در سال 2015 تبدیل شده است.
    این بانک بیش از 50 عضو دارد و براساس آنچه بخش عملیاتی و راه اندازی بانک اعلام کرده است، شروع به کار رسمی آن اواسط ژانویه سال آینده میلادی (دی – بهمن امسال) خواهد بود.
    این بانک با سرمایه ای به ارزش 100 میلیارد دلار و با 57 عضو تاسیس شده و 30 کشور دیگر تقاضای عضویت در آن را به چین داده اند و فیلیپین اکنون در حال آماده شدن برای پیوستن به بانک سرمایه گذاری توسعه آسیا است.
    به نوشته تارنمای 'فیل استار'، 'بنیکنو آکینو' رئیس جمهور فیلیپین با امضای مفاد موافقنامه پیوستن به این بانک موافقت کرده است و قرار است 'ارلینا باسیلیو' سفیر فیلیپین در چین به نمایندگی آن را امضا کند.
    با وجود مخالفت واشنگتن، متحدان عمده آمریکا مانند استرالیا، انگلستان، آلمان، ایتالیا و کره جنوبی به این بانک به عنوان رقیب بالقوه بانک جهانی پیوسته اند.
    فیلیپین به عنوان پنجمین اقتصاد جنوب شرق آسیا در حالی به این بانک تحت حمایت چین می پیوندد که با این کشور بر سر مالکیت جزایری در دریای جنوبی اختلاف دارد و مانیل پرونده آن را به دیوان داوری لاهه برده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو