عصر بازار

رییس صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد

سال ۲۰۱۶؛ سال مایوس کننده برای اقتصاد جهانی

عصر اعتبار- رییس صندوق بین‌المللی پول در مقاله‌ای که در روزنامه هندلزبلات آلمان به چاپ رسید، پیش بینی کرد رشد اقتصاد جهانی در سال آینده مایوس کننده خواهد بود.

سال ۲۰۱۶؛ سال مایوس کننده برای اقتصاد جهانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، کریستین لاگارد در این مقاله عنوان کرد که دورنمای افزایش نرخهای بهره در آمریکا و کندی رشد اقتصادی در چین بر تردیدها و ریسک بالاتر آسیب پذیری اقتصادی در سراسر جهان تاثیر گذاشته اند.

    بعلاوه رشد تجارت جهانی به میزان قابل توجهی آهسته شده و کاهش قیمت مواد خام بر اقتصادهای متکی بر صادرات این مواد لطمه زده و از سوی دیگر بخش مالی در بسیاری از کشورها همچنان ضعیف هستند و ریسکهای مالی در اقتصادهای نوظهور افزایش یافته اند.

    لاگارد گفت: همه این موارد به معنای آن است که رشد جهانی در سال 2016 مایوس کننده و نابرابر خواهد بود و بهره وری پایین، جمعیت رو به سالمندی و پیامدهای بحران مالی جهان، ترمز رشد اقتصاد جهانی را می‌کشد.

    به گفته رییس صندوق بین المللی پول، شروع عادی سازی سیاست پولی آمریکا و روی آوردن چین به اقتصاد متکی بر مصرف داخلی، تغییرات ضروری و سالمی بودند اما بایستی تا حد امکان به شکل آرام و ملایم انجام شوند.

    بانک مرکزی آمریکا اواسط ماه جاری برای نخستین بار در حدود یک دهه گذشته، نرخهای بهره را افزایش داد و روشن ساخته که افزایش مذکور آغاز سیکل افزایش تدریجی نرخها بوده است.

    کریستین لاگارد خاطرنشان کرد: اگرچه دورنمای افزایش نرخهای بهره در حال حاضر باعث بالا رفتن هزینه‌های استقراض در اقتصادهای نوظهور و در حال توسعه شده اما همچنان احتمال پیامدهای حاصل از افزایش نرخهای آمریکا وجود دارد.

    وی در ادامه افزود: جدا از کشورهای توسعه یافته، بعضی از کشورها نسبت به گذشته آمادگی بهتری برای افزایش نرخهای بهره آمریکا داشتند اما وی نگران توانایی کشورها برای جذب شوکهای حاصل از این اقدام است.

    اقتصادهای توسعه یافته بجز آمریکا و احتمالا انگلیس، بایستی سیاستهای پولی خود را تسهیل کنند، اما همه کشورهای توسعه یافته باید تاثیر تصمیمشان بر اقتصادهای دیگر را مورد توجه قرار دهند.

    بر اساس گزارش رویترز، لاگارد هشدار داد افزایش نرخهای بهره آمریکا و قوی شدن ارزش دلار ممکن است باعث شود بعضی از شرکتها نتوانند بدهی خود را پرداخت کنند و ورشکسته شوند و این مسئله بر بانکها و دولتهای آنها اثر بگذارد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو