عصر بازار

بانک مرکزی:

شبکه بانکی در ۸ ماهه امسال ۲۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرد

عصر اعتبار- بانک‌ها و موسسات اعتباری در ۸ ماهه امسال ۲۱۹ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌اند که در مقایسه با ۸ ماهه سال گذشته ۱۲ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان(معادل ۶.۳ درصد) افزایش داشته است.

شبکه بانکی در ۸ ماهه امسال ۲۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» ، سهم تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بخش صنعت و معدن طی 8 ماهه سال جاری 642.8  هزار میلیارد ریال (معادل 29.2 درصد) بوده که نسبت به 8 ماهه سال گذشته 4.4 هزار میلیارد ریال (معادل 0.7 درصد) کاهش داشته است.

    تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی 8 ماهه سال 1394 به بخشهای اقتصادی مبلغ 2197.6  هزار میلیارد ریال می‌باشد که در مقایسه با 8 ماهه سال گذشته مبلغ 129.5 هزار میلیارد ریال (معادل 6.3 درصد) افزایش داشته است.

    سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در تمام بخش‌های اقتصادی طی 8 ماهه سال جاری مبلغ 1390.1 هزار میلیارد ریال معادل 63.3 درصد کل تسهیلات پرداختی است که در مقایسه با 8 ماهه سال گذشته مبلغ 143.8 هزار میلیارد ریال معادل 11.5 درصد افزایش داشته است.

    سهم تسهیلات پرداختی بابت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در 8 ماهه سال جاری معادل 531.1 هزار میلیارد ریال بوده است که حاکی از تخصیص 38.2 درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه در گردش تمام بخش‌های اقتصادی (مبلغ 1390.1 هزار میلیارد ریال) است.

    ملاحظه می‌شود از 642.8 هزارمیلیارد ریال تسهیلات پرداختی دربخش صنعت و معدن معادل 82.6 درصد آن (مبلغ 531.1 هزار میلیارد ریال) در تامین سرمایه در گردش پرداخت شده است که بیانگر توجه و اولویت‌دهی به تامین منابع برای این بخش توسط بانک‌ها در سال جاری است.

    شایان ذکر است که همچنان باید در تداوم مسیر جاری ملاحظات مربوط به کنترل تورم را نیز در نظر گرفت و همواره مراقب قدرت گرفتن پتانسیل تورمی ناشی از فشار تقاضای کل در اقتصاد نیز بود.

    بر این اساس ضروری است به افزایش توان خلق پول بانک‌ها از طریق افزایش سرمایه و بهبود کفایت سرمایه بانک‌ها، کاهش تسهیلات غیرجاری و بازگرداندن آنها به مسیر صحیح اعتباردهی بانک‌ها، افزایش بهره‌وری بانک‌ها در تامین سرمایه در گردش تولیدی، پرهیز از فشارهای مضاعف بر دارایی بانک‌ها و ترغیب بنگاه‌های تولیدی به سمت بازار سرمایه به عنوان یک ابزار مهم درتامین مالی طرح‌های اقتصادی (ایجادی) توجه ویژه‌ای کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو