عصر بازار

رییس شورای هماهنگی بانک ها:

بانک ها ۹۰ درصد تامین مالی کشور را انجام می دهند

عصر اعتبار- رئیس شورای هماهنگی بانک های کشور گفت: اکنون ۹۰ درصد تامین مالی کشور به دست بانک ها صورت می گیرد و باید سازوکارهای دیگری مانند ورود سرمایه خارجی برای تامین مالی اقتصاد به کار رود.

بانک ها ۹۰ درصد تامین مالی کشور را انجام می دهند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، عبدالناصر همتی در نشست شورای هماهنگی بانک های استان سیستان و بلوچستان افزود: بانک ها برای توسعه کشور بویژه در شرایط کنونی که به تحول اقتصادی احساس نیاز می شود، آمادگی کامل دارند و امیدواریم با اجرای برجام، سطح ارائه خدمات نظام بانکی به فعالان اقتصادی ارتقا یابد.
    بر پایه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که بیست و سوم تیرماه بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 (انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه و چین به همراه آلمان) با حضور اتحادیه اروپا نهایی شد، در ازای کاهش برخی فعالیت های اتمی تهران، تحریم های هسته ای علیه این کشور لغو خواهد شد.
    رئیس شورای هماهنگی بانک های کشور گلایه کرد «برخی بی اطلاع از خدمات ارزنده و گسترده نظام بانکی در طول حیات جمهوری اسلامی ایران فقط برخی تخلفات آن را که بیشتر از خارج نظام به آن تحمیل شده است، بزرگ می کنند».
    وی تصریح کرد: باید در مورد عملکرد نظام بانکی کشور قضاوت صحیح و عادلانه داشته باشیم.
    همتی در این نشست که با حضور استاندار و مسئولان بانک ها و سازمان های اقتصادی استان سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: این بانک برای حمایت اساسی و اثرگذار از طرح های سازنده و صادرات محور استان آمادگی کامل دارد.
    مدیرعامل بانک ملی ایران افزود: استان سیستان و بلوچستان برای کشور و نظام بانکی مهم است و از این رو، بانک ملی ایران آمادگی دارد از طرح های صادرات محور و مولد با نرخ های ترجیحی حمایت کند.
    وی اضافه کرد: امکان تخصیص منابع مازاد برای استان سیستان و بلوچستان به منظور پرداخت تسهیلات به طرح های صادرات محور و مولد از دیگر برنامه های بانک ملی ایران برای توسعه این استان است.

    ** بانک ها، پیشتاز خروج از رکود
    «علی اوسط هاشمی» استاندار سیستان و بلوچستان، در این نشست بانک ها را پیشتاز خروج کشور از رکود دانست و گفت: استان سیستان و بلوچستان با وجود محرومیت ها، بسیار مستعد است و می تواند توسعه بر محور دریا را اجرایی کند که با توجه به ساحل طولانی این استان و همجواری با کشورهای همسایه، پتانسیل توسعه و رشد را دارد.
    وی ارائه سازوکارهای تشویقی بانک ها در استان سیستان و بلوچستان را باعث تبلور ظرفیت های این استان دانست و افزود: این سیاست به طور دقیق بر پایه سیاست های اقتصاد مقاومتی است و می تواند روند توسعه استان را تسریع کند.
    بر پایه اطلاعات تارنمای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، هشت بانک دولتی، 21 بانک خصوصی و دو بانک قرض الحسنه در ایران فعال است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو