عصر بازار

اولویت دولت قطع یارانه افراد غیر نیازمند باشد

نرخ سود بانکی کمر سرمایه گذار را خم کرد

عصر اعتبار- عضوهیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با انتقاد از بالا بودن نرخ سود بانکی در کشور گفت: این امر موجب کاهش انگیزه سرمایه گذاران شده است.

نرخ سود بانکی کمر سرمایه گذار را خم کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، عباس آرگون عضوهیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اولویت‌های بودجه 95 گفت: درشرایط فعلی دولت باید برون رفت از رکود را در اولویت‌های خود قرار دهد و این امر با جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی امکان پذیر خواهد شد.

    وی افزود: با جذب سرمایه گذاری شاهد افزایش تولید و صادرات خواهیم بود و با توجه به فاصله گرفتن اقتصاد ایران در سال‌های تحریم از اقتصاد جهانی باید به سمت تولید صادرات محور نیز حرکت کنیم.

    عضوکمیسیون بازار پول وسرمایه اتاق تهران با اشاره به لزوم توجه جدی به موضوع یارانه‌ها گفت:در کشورما 75 میلیون نفر نیازمند وجود ندارد و بهتر است به جای پرداخت یارانه به همه اقشار فقط این مبلغ به افراد نیازمند اختصاص داده شود و از این منابع در جهت افزایش اشتغال استفاده شود.

    آرگون تاکید کرد: راه پرداخت یارانه به این شیوه نباید ادامه داده شد و یارانه افراد غیر نیازمند باید قطع شود.

    وی درادامه صحبت‌های خود با اشاره به درامدهای دولت از محل دریافت مالیات گفت: با توجه به رکود و مشکل بنگاه‌ها تحقق این درآمدهای مالیاتی جای تأمل دارد و دولت باید ترتیبی اتخاذ کند که به زور برای دریافت مالیات متوسل شود وبه شرایط نیز توجه نماید.

    به گفته عضوهیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران دولت باید پایه‌های مالیاتی را افزایش دهد و از بخش‌هایی از اقتصاد که زیر زمینی هستند وبه صورت غیر شفاف فعالیت می‌کند مالیات دریافت کند.

    وی ادامه داد: همچنین باید در جهت ضابطه مند کردن مالیات و کاهش معافیت‌های مالیاتی قدم برداشت.

    عضوهیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در ادامه صحبت‌های خود به کاهش درآمدهای مالیاتی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شیب کاهش درآمدهای نفتی ادامه دارد باید به این شرایط به عنوان یک فرصت نگاه شود تا بتوانیم وابستگی اقتصاد به درآمدهای نفتی را کاهش دهیم.

    وی تعامل دولت با بخش خصوصی را از جمله راه کارهای توامندی بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: با تعامل مناسب می‌توان وابستگی اقتصاد را به درآمدهای نفتی کاهش داد.

    آرگون با اشاره به اهمیت نرخ ارز در بودجه 95 گفت: این طور که به نظر می‌رسد در بودجه 95 نرخ ارز 2997 تومان در نظر گرفته شده است اما با توجه به قوانین و برنامه‌ها باید نرخ ارز افزایش می‌یافت در حالی که نزدیک به دو سال است که نرخ ارز افزایش چشمگیر نیافته در حالی که تورم سال به سال رشد یافته است.

    وی تاکید کرد: عدم افزایش نرخ ارز به معنی پرداخت یارانه به تولید کنندگان خارجی در برابر افزایش واردات است و همین امر موجب می‌شود که تولید کنندگان داخلی قدرت رقابت با تولیدات خارجی را نداشته باشند.

    عضوهیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران پرداخت بدهی دولت به سازمان‌ها را از مسائل دیگری عنوان کرد که دولت باید دربودجه 95 به آن توجه کند.

    وی در ادامه صحبت‌های خود از نرخ سود بانکی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه در کشور نرخ سود بانکی بالا است و این نرخ بالا سود بانکی بدون ریسک و دریافت مالیات موجب شده که انگیزه سرمایه گذاری درکشور پایین بیاید که با توجه به ریسک بالا در سرمایه گذاری شاهد کاهش اشتغال خواهیم بود و دولت باید فکر به حال کاهش نرخ سود بانکی بکند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی