عصر بازار

مدیر گسترش تولید شورای عالی مناطق آزاد:

مجوز تاسیس بانک برون مرزی صادر می شود

عصر اعتبار- مدیر گسترش و تسهیل تولید و اموربانکی شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت:مجوز تاسیس بانک برون مرزی فراساحلی در مناطق آزاد برای متقاضیان صادر می شود.

مجوز تاسیس بانک برون مرزی صادر می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا، ناصر خرمالی پنجشنبه در خرمشهر در کارگاه آموزشی آشنایی با مزیت های صندوق ضمانت صادرات کشور گفت:در مناطق آزاد، آیین نامه و دستورالعملی برای راه اندازی و تاسیس بانک برون مرزی فراساحلی وجود نداشت، ولی با پیگیری فراوان، مصوبه تاسیس این بانک ها دریافت شد.
    وی اضافه کرد:اگر مسئولان بخش حاکمیتی مناطق آزاد کشور، بیش از گذشته همت کنند، می توان با شناسایی بخش خصوصی توانمند، فعالان اقتصادی از مزیت های این طرح بهره مند می شوند.
    خرمالی ادامه داد:می توان با تامین زیرساخت ها، زمینه های راه اندازی شعبه های بانکی خارجی در مناطق آزاد فراهم شده و با توجه به شرایط پساتحریم، این فعالان به عنوان نماینده تاسیس بانک برون مرزی فراساحلی در منطقه معرفی شوند.
    *****
    رییس اداره اعتبارسنجی داخلی صندوق ضمانت صادرات کشور نیز در این کارگاه آموزشی گفت:صندوق ضمانت صادرات، از رونق اقتصادی در مسیر توسعه صادرات غیر نفتی حمایت می کند.
    حسین حاجیلو در این کارگاه آموزشی گفت:صندوق ضمانت صادرات در راستای گسترش و رونق صادرات غیر نفتی و حمایت از صادرکنندگان دارای حسن شهرت، ضمانتنامه های اعتباری صادر می کند.
    وی اضافه کرد:این ضمانتنامه های اعتباری جایگزین وثیقه هایی می شود که صادرکنندگان برای اخذ تسهیلات به بانک های عامل می سپارند.
    حاجیلو با بیان ویژگی خاص ضمانتنامه های صادراتی، اضافه کرد:در ضمانتنامه صندوق صادرات، صادرکنندگان علاوه بر اینکه می توانند از بانک تسهیلات دریافت کنند، می توانند این اسناد را به عنوان وثیقه به بانک ارائه دهند.
    رییس اداره اعتبارسنجی داخلی صندوق ضمانت صادرات کشور ادامه داد:ویژگی دیگر ضمانتنامه صندوق، چند رسیدی بودن آن است و اگر صادرکننده، تسهیلاتی را در قالب فروش اقساطی دریافت کرده باشد و پس از یک قسط اعلام خسارت شود، صندوق خسارت را پرداخت می کند.
    رییس اداره اعتبارسنجی داخلی صندوق ضمانت صادرات گفت:یکی از مزیت های ضمانتنامه صندوق صادرات، طول دوره اعتباری آن است به عبارت دیگر، از زمان پرداخت تسهیلات تا دوره اعلام خسارت به مدت 40 تا 50 روز فرصت برای پرداخت تسهیلات به بانک داده می شود.
    *****
    معاون مدیر بیمه نامه های میان و بلند مدت صندوق ضمانت صادرات نیز در این کارگاه آموزشی گفت:خدمات صندوق به صادرکنندگان، دو دسته است که بخشی از آن افزایش اطمینان خاطر صادرکننده برای اینکه نسبت به دریافت وجه صادراتی خود مطمئن شود و بخش دیگر نیز، کمک تامین مالی صادرات است.
    وحید رضایی گفت:در بخش اطمینان، بیمه نامه های صندوق وجود دارد که چنانچه در موعد مقرر تعهدی ایفا نشد، بیمه نامه های خسارت این وضعیت را برای صادرکنندگان به گونه ای ترتیب می دهد که صادرکننده دریافت وجه از صندوق ضمانت صادرات پس می گیرد و به این ترتیب فعالیت صادراتی صادرکننده مستمر خواهد شد.
    کارگاه آموزشی آشنایی با مزیت های صندوق ضمانت صادرات کشور با حضور جمعی از فعالان اقتصادی شهرستان های آبادان و خرمشهر در اتاق بازرگانی صنایع و معادن شهرستان خرمشهر برگزار شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی