عصر بازار

موافقت اپل با پرداخت ۳۵۰ میلیون دلار به ایتالیا برای خاتمه پرونده مالیاتی‌اش

عصر اعتبار- غول فناوری آمریکایی اپل برای فیصله دادن به تحقیقات مقامات مالیاتی ایتالیا بر سر مالیاتهای پرداخت نشده، موافقت کرد ۳۱۸ میلیون یورو (۳۴۸ میلیون دلار) پرداخت کند.

موافقت اپل با پرداخت ۳۵۰ میلیون دلار به ایتالیا برای خاتمه پرونده مالیاتی‌اش
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه در دفتر دادستانی میلان گزارش داد پرداخت این پول مربوط به ادعای مقامات مالیاتی ایتالیا مبنی بر پرداخت نشدن 900 میلیون یورو مالیات از سوی اپل در فاصله سال 2008 تا 2013 است.

    بر پایه گزارش روزنامه لارپوبلیکا، مقامات مالیاتی شواهدی را بررسی کرده اند که نشان می‌دهد سازنده آیفون و سایر محصولات فناوری محبوب، درآمد حاصل از فروش در ایتالیا را برای زیرمجموعه خود در ایرلند ثبت کرده است زیرا این کشور نرخ مالیات پایینتری دارد.

    دفتر مالیات ایتالیا بخشی از گزارش لارپوبلیکا درباره توافق با اپل را تایید کرده اما حاضر به اظهارنظر درباره رقم مورد توافق با این شرکت نشد.

    این گزارشها در پی پرسشهای مطرح شده درباره فرار مالیاتی اپل و سایر شرکتهای چندملیتی آمریکایی منتشر می‌شود.

    بر اساس گزارش نیویورک تایمز، دادستانهای ایتالیا تحقیقات مالیاتی از اپل را در سال 2013 آغاز کردند. اپل در آن زمان به این روزنامه گفته بود این شرکت هر دلار و هر یورو بدهی مالیاتی را پرداخت می‌کند و تحت کنترل دقیق دولتهای سراسر جهان قرار دارد.

    با اینهمه بر پایه گزارشی که در ماه مه سال 2013 از سوی یکی از کمیته‌های فرعی سنای آمریکا منتشر شد، اپل با استفاده از مجموعه ای از تشکیلاتی که در سراسر جهان اداره می‌کند، از پرداخت ده‌ها میلیارد دلار مالیات در این کشور طفره رفته است.

    اما تیم کوک، مدیرعامل اپل در پاسخ مدعی شد این شرکت هر دلار بدهی مالیاتی خود را پرداخت کرده است. وی در مصاحبه "60 دقیقه" ادعاهای قانونگذاران آمریکایی را چرند سیاسی توصیف کرد و خواستار اصلاح قوانین مالیاتی آمریکا شد که رقابت شرکتهای چندملیتی آمریکایی با رقیبانشان در کشورهای دارای نرخ مالیات پایین را دشوار کرده است.

    بر اساس گزارش یو اس ای تودی، از سوی دیگر کمیسیون اروپا هم کشورهای عضو این بلوک را تحت فشار قرار داده است تا به شرکتهایی که در کشورهای متعدد فعالیت می‌کند، امتیازهای مالیاتی نامناسب ندهند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو