عصر بازار

ارسال پیامک‌های تبلیغاتی توسط «موسسات غیرمجاز مالی» ممنوع شد +سند

عصر اعتبار- طبق این بخشنامه، از مدیرعامل شرکت مخابرات خواسته شده است که حسب نامه های دفتر وزیر ارتباطات و بانک مرکزی مبنی بر «عدم ارائه تبلیغات» برای موسساتی که نام آنها در سایت بانک مرکزی به عنوان موسسات مورد تایید، ثبت نشده است، به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مردم، نسبت به حذف تبلیغات موسسات و یا سایر نهادهایی که مورد تایید بانک مرکزی نمی باشند، اقدام لازم به عمل آید.

ارسال پیامک‌های تبلیغاتی توسط «موسسات غیرمجاز مالی» ممنوع شد +سند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از صبحانه آنلاین، مدتهاست مسئولان و کارشناسان اقتصادی کشورمان درباره مضرات و عواقب خطرناک سپرده گذاری و همکاری با موسسات غیرمجاز مالی و اعتباری، به مردم هشدار می دهند و در عین حال، برخی جذابیت های همکاری با این موسسات مثل سود بالاتر و پرداخت وام های رنگارنگ، موجب شده تا همچنان بازار این موسسات گرم باشد.

    اما با توجه به وضعیتی که در هفته های اخیر برای یکی از مؤسسات غیرمجاز پدید آمده، کاملا روشن است که در ادامه حیات مؤسسات بدون مجوز و تضمین پس‌ اندازهای مردم عزیزمان در این موسسات، تردید جدی وجود دارد چراکه فعالیت این گونه موسسات، خارج از حیطه نظارت بانک ‌مرکزی بوده و هیچ ‌گونه سپرده قانونی نیز نزد بانک ‌مرکزی تودیع نکرده‌ اند تا امکان بازگشت پولهای مردم فراهم شود.

    البته این موسسات هم که به علل مختلف، همچنان مشغول فعالیت آشکار و بدون واهمه هستند، دست به انواع تبلیغات رسمی و غیررسمی در جامعه می زنند تا با افزایش مشتریان خود، ضمن آنکه موجودی و نقدینگی شان را افزایش می دهند، امکان برخورد قاطع با خود را کمتر می کنند.

    به همین خاطر، این بار یک نهاد دیگر دولتی برای جلوگیری از گسترش فعالیت های این موسسات، اقدام کرده و تلاش دارد جلوی بخشی از این تبلیغات گسترده موسسات مذکور را بگیرد. بر اساس بخشنامه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (وابسته به وزارت ارتباطات) به مدیرعامل شرکت مخابرات  دستورات جدیدی برای مقابله با این موسسات ابلاغ شده است.

    پیامک موسسات غیرمجاز

    طبق این بخشنامه، از مدیرعامل شرکت مخابرات خواسته شده است که حسب نامه های دفتر وزیر ارتباطات و بانک مرکزی مبنی بر «عدم ارائه تبلیغات» برای موسساتی که نام آنها در سایت بانک مرکزی به عنوان موسسات مورد تایید، ثبت نشده است، به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مردم، نسبت به حذف تبلیغات موسسات و یا سایر نهادهایی که مورد تایید بانک مرکزی نمی باشند، اقدام لازم به عمل آید.

    بر اساس این گزارش، با توجه به اینکه یکی از اقدامات مهم تبلغیاتی شرکت مخابرات، ارسال پیامک است، این بخشنامه به منزله ممنوعیت ارسال پیامک های تبلیغاتی برای موسسات غیرمجاز خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو