عصر بازار

تحلیلگر ارشد بازار جهانی پیش بینی کرد؛

سقوط طلا به کانال ۱۰۰۰دلار در سال ۲۰۱۶

عصر اعتبار- تحلیلگر برجسته ساکسو بانک پیش بینی کرد که قیمت جهانی طلا در سال ۲۰۱۶ میلادی بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار در هر اونس در نوسان خواهد بود.

سقوط طلا به کانال ۱۰۰۰دلار در سال ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبارم به نقل از  بلومبرگ، قیمت جهانی طلا در سال 2015 میلادی 10 درصد کاهش داشته است. قیمت این فلز زرد در سال 2014 نیز با افت 1.8 درصدی روبرو شده و در سال 2013 نیز بیش از 28 درصد کاهش داشته است.

    به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از پایگاه خبری بورس کالا، میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز به پایین ترین سطح خود از سال 2008 میلادی رسیده است.

    اوله هانسن تحلیلگر ارشد موسسه ساکسو بانک تاکید کرد: بی اعتمادی کلی که بر بازار جهانی کالا حاکم است، تاثیر زیادی بر افت شدید قیمت طلا در ماه های گذشته داشته است. هنوز فشار زیادی بر سرمایه گذاران بین المللی وارد می شود تا ذخایر طلای خود را بفروشند.

    وی تصریح کرد: به نظر من بهای اونس در ماه های آینده نیز با افت بیشتری روبرو خواهد شد و احتمالا در شش ماه نخست 2016 میلادی به کمتر از 1000 دلار خواهد رسید. به نظر می رسد که قیمت طلا تا پایان سال 2016 میلادی بتواند به سطح 1200 دلار در هر اونس بازگردد.

    به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی روند نوسانات ارزش دلار و نرخ بهره فدرال رزرو تاثیر زیادی بر قیمت طلا طی ماه های آینده خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی