عصر بازار

نفت ۴۰دلاری بودجه ۹۵ با پیش‌بینی لاگارد ریسکی شد

عصر اعتبار- پیش بینی کریستین لاگارد رئیس صندوق بین المللی پول از وضعیت سال آینده قیمت نفت نشان می دهد که برآورد دولت مبنی بر نفت ۴۰ دلاری با واقعیات منطبق نیست.

نفت ۴۰دلاری بودجه ۹۵ با پیش‌بینی لاگارد ریسکی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، کریستین لاگارد، رییس صندوق بین‌المللی پول، پیش‌بینی ناامیدکننده ای از اقتصاد جهان در سال 2016 دارد که در صورت تحقق، بر بازارهای مختلف اثر خواهد داشت. به اعتقاد وی، عواملی همچون مسائل جوی، سیل و خشکسالی در برخی نقاط جهان میلیون‌ها نفر را با خطر گرسنگی تهدید خواهد کرد.

    لاگارد در مقاله‌ای که در روزنامه آلمانی هندلزبلات منتشر کرد، معتقد است که با افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا، کندی رشد اقتصادی در چین و افزایش ریسک اقتصادی در جهان اوضاع در سال 2016 مایوس کننده خواهد بود.رشد جهانی در سال 2016 مایوس‌کننده و نابرابر خواهد بود و بهره‌وری پایین، جمعیت رو به سالمندی و پیامدهای بحران مالی جهان، ترمز رشد اقتصاد جهانی را کند می کند.

    در صورتی که پیش بینی کریستین لاگارد تحقق یابد باید منتظر سقوط آزاد قیمت نفت در سال آینده بود. در حالیکه در فصل زمستان قیمت نفت نزولی است، با فرا رسیدن فصل گرما روند سقوط قیمتی افزایش یافته و با کاهش رشد اقتصادی جهان این سقوط قیمتی تشدید می شود. بنابراین به نظر می رسد، پیش بینی های کارشناسان درباره نفت پایین تر از 20 دلار غیرمنطقی نخواهد بود و لازم است که این عوامل در برآوردها از قیمت نفت در بودجه سال 1395 در نظر گرفته شود، چرا که در صورت بسته شدن بودجه با نفت 40 دلاری شاهد کسری بودجه جدی دولت خواهیم بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی