عصر بازار

گزارش بانک مرکزی از تغییر قیمت ۸ گروه مواد خوراکی

عصر اعتبار- بانک مرکزی گزارش هفتگی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران هفته منتهی به چهارم دی ماه امسال را اعلام کرد که بر این اساس، نرخ پنج گروه مواد خوراکی افزایش و قیمت سه گروه دیگر کاهش یافت؛ همچنین نرخ سه گروه مواد خوراکی دیگر ثابت ماند.

گزارش بانک مرکزی از تغییر قیمت ۸ گروه مواد خوراکی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، بر اساس اعلام بانک مرکزی نرخ لبنیات در هفته منتهی به چهارم دی ماه نسبت به هفته پیش از آن نیم درصد، تخم مرغ 2.7 درصد، سبزی های تازه 1.9 درصد، گوشت قرمز یکدهم درصد و چای 3.2 درصد افزایش و در همین حال قیمت میوه های تازه 0.2 درصد، گوشت مرغ 1.1 درصد و روغن نباتی 0.2 درصد کاهش داشته است و نرخ برنج، حبوب و قندو شکر نیز بدون تغییر ماند.

    ** لبنیات و تخم مرغ
    در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات قیمت ماست غیرپاستوریزه نسبت به هفته پیش از آن معادل سه دهم درصد و پنیر پاستوریزه 2.2 درصد افزایش داشت و بهای سایر اقلام این گروه ثابت بود. قیمت تخم مرغ نیز معادل 2.7 درصد افزایش یافت و شانه ای 95 تا 115 هزار ریال فروش رفت.

    ** برنج و حبوب
    در این هفته در گروه برنج، بهای برنج داخله درجه دو معادل یک دهم درصد افزایش داشت و قیمت سایراقلام این گروه بدون تغییر بود. در گروه حبوب، بهای لوبیا قرمز معادل نیم درصد افزایش یافت و قیمت سایر اقلام این گروه ثابت بود.

    ** میوه ها و سبزی های تازه
    در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری گوجه فرنگی و کدو سبز عرضه کمی داشت و هندوانه عرضه نمی شد. سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می شد.
    میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می کردند که در گروه میوه های تازه بهای سیب قرمز تخم لبنان بدون تغییر بود. قیمت پرتقال درجه یک معادل 0.7 درصد، لیموشیرین 0.8 درصد و انگور 10.3 درصد کاهش یافت اما بهای سایر اقلام این گروه بین نیم درصد تا 6.9 درصد افزایش داشت.
    در گروه سبزی های تازه قیمت گوجه فرنگی معادل 2.1 درصد و لوبیا سبز 2.2 درصد کاهش اما بهای سایر اقلام این گروه بین 0.2 درصد تا 20.2 درصد افزایش یافت.

    ** گوشت قرمز و گوشت مرغ
    در این هفته همچنین قیمت گوشت گوسفند معادل نیم درصد افزایش یافت اما بهای گوشت تازه گاو و گوساله 0.3 درصد و گوشت مرغ 1.1 درصد کاهش داشت.

    ** قند، شکر، چای و روغن نباتی
    در این هفته قیمت چای خارجی نیز معادل 3.2 درصد افزایش یافت اما بهای روغن نباتی جامد نیم درصد کم شد. قیمت قند، شکر و روغن نباتی مایع ثابت بود.

    ** تغییرات یک ساله قیمتی
    براساس اعلام بانک مرکزی نرخ لبنیات 8.2 درصد، تخم مرغ 11.5 درصد، برنج 4.6 درصد، حبوب 25.3 درصد، میوه های تازه 4.9 درصد، سبزی های تازه 2.5 درصد، گوشت قرمز 8.2 درصد، قند و شکر 10.8 درصد، چای 3.4 درصد و روغن نباتی نیم درصد در یک سال منتهی به چهارم دی ماه امسال، افزایش داشته و در همین حال نرخ گوشت مرغ با 10.9 درصد افت مواجه شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو