عصر بازار

مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار مطرح کرد:

واگذاری سهام لیزینگ ملت و پتروشیمی فجر در آینده نزدیک

عصر اعتبار- مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار از عرضه های تازه در بورس و واگذاری سهام شرکت های لیزینگ ملت و پتروشیمی فجر در آینده نزدیک خبر داد.

واگذاری سهام لیزینگ ملت و پتروشیمی فجر در آینده نزدیک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «حسن قالیباف اصل» گفت: بر پایه فهرست واگذاری، سهام شرکت های لیزینگ ملت و پتروشیمی فجر در آینده نزدیک از طریق بورس واگذار می شود.
    مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار افزود: به علت پایین بودن قیمت ها در بازار شاید عرضه کنندگان نیز تمایلی برای عرضه نداشته باشند؛ به هر حال، با موافقت سهامداران عمده شرکت های لیزینگ ملت و پتروشیمی فجر از طریق بورس به متقاضیان عرضه می شود.
    پیش از این رئیس کل سازمان خصوصی سازی بیست و یکم مهرماه گفته بود: از سال 1380 تاکنون نزدیک به 1100 شرکت در دستور کار خصوصی سازی برای واگذاری قرار گرفته که فقط نزدیک به 120 شرکت برای واگذاری در سال 94 به عنوان سال پایانی اجرای خصوصی سازی باقی مانده است.
    «میرعلی اشرف پوری حسینی» افزوده بود: 32 درصد کل واگذاری های انجام شده از آغاز راه اندازی سازمان خصوصی سازی در دو سال فعالیت دولت یازدهم صورت گرفته است و قصد داریم تا پایان امسال شرکت های باقیمانده دولتی را نیز با اراده قوی به بخش خصوصی واگذار کنیم.
    یافته های منتشر شده از مرکز آمار ایران در شهریورماه امسال نشان می دهد سهم بخش خصوصی از اشتغال ایجاد شده در کشور به نزدیک ٨٤ درصد افزایش یافته است.
    به این ترتیب بخش عمومی و دولتی ١٦ درصد اشتغال ایران را در دست دارند.

    ** بازار مشتقه ارزی برای مدیریت ریسک سرمایه گذاران کمک مناسبی است
    مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار درباره وضع نزولی شاخص و نرخ سهام در یک سال گذشته گفت: قیمت سهام در بازار تعیین می شود. همچنین وضع بورس وابسته به شرکت ها و اقتصاد کلان کشور است. هر زمان وضع اقتصاد کلان کشور بهبود یابد، ارزش سهام و قیمت آن نیز سیر صعودی خواهد یافت.
    قالیباف اصل درباره تاثیر راه اندازی بازار مشتقه ارز گفت: راه اندازی این بازار ابزاری برای جلوگیری از نوسان نرخ ارز است و می تواند ریسک این بازار را کنترل کند.
    وی افزود: با راه اندازی بازار مشتقه ارزی، می توان یک ابزار پیش بینی را برای بازار فراهم کرد که برای مدیریت ریسک سرمایه گذاران کمک مناسبی است.
    شورای عالی بورس سوم آذرماه با راه اندازی بورس ارز موافقت کرد و قرار است بازار بورس ارز در قالب بازار مشتقه ارزی با موافقت بانک مرکزی در بورس کالای ایران راه اندازی شود.
    هدف اصلی راه اندازی بازار مشتقه ارزی، پوشش ریسک نوسان نرخ ارز بویژه برای فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران خارجی است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی