عصر بازار

مدیرکل طرح و برنامه بانک مسکن خبر داد

۵ گشایش‌ جدید برای خرید مسکن

عصر اعتبار- مدیرکل طرح و برنامه بانک مسکن از گشایش‌های جدید برای خرید مسکن خبر داد و گفت: از دیروز و با ابلاغ به شعب بانک مسکن متقاضیانی که در صندوق پس انداز مسکن یکم سپرده گذاری کرده‌اند، می‌توانند تا سقف ۸۰ میلیون تومان اوراق تهیه کنند.

۵ گشایش‌ جدید برای خرید مسکن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، محمد حسن مرادی گفت: گشایش‌های خوبی در قالب یک دستورالعمل به شعب بانک مسکن برای رونق بخش مسکن از روز گذشته ابلاغ شده است تا دامنه افرادی که می‌توانند از آن تسهیلات استفاده کنند بیشتر شود.

    وی ادامه داد: یکی از این گشایش ها این بود که افرادی که صندوق پس‌انداز مسکن عادی،جوانان و ساخت از قبل داشتند می‌توانند ترکیبی از اوراق حق تقدم تا سقف 60، 50 و 40 میلیون تومان استفاده کنند.

    مرادی خاطر نشان کرد: این مشتریان که حدود 3 میلیون و 700 هزار نفر هستند و کسانی که از قبل در صندوق پس‌انداز مسکن عادی، جوانان و صندوق ساخت مسکن اقدام به بازگشایی حساب کرده‌اند مثلاً امتیاز این افراد در صندوق پس‌انداز مسکن عادی که سقف ‌آن 20 میلیون تومان است و یا سقف پرداخت تسهیلات در ساخت مسکن که 30 میلیون تومان است، برایشان این امکان فراهم شد که تسهیلات توام با اوراق دریافت کنند.

    مدیرکل طرح و برنامه بانک مسکن ادامه داد:افرادی که امتیاز از قبل دارند و در این صندوق‌ها سپرده‌گذاری کرده‌اند می‌توانند تا سقف 60، 50 و 40 میلیون تومان مابه‌التفاوت آن را اوراق دریافت کنند.یعنی اگر متقاضی دارای وام 20 میلیون تومانی است می‌تواند 40 میلیون تومان اوراق دریافت کنند و توأم تا سقف 60 میلیون تومان وام (در تهران) بگیرد.

    وی افزود: نرخ سود صندوق پس‌انداز مسکن عادی که 14 درصد است نرخ سود اوراق هم 18.5 درصد است و هر کدام مدت بازپرداخت خود را دارند و دو دفترچه اقساط برای آن متقاضی صادر می‌شود.

    * مدت بازپرداخت صندوق پس‌انداز مسکن عادی 2 سال افزایش یافت

    مرادی خاطرنشان کرد: یک اتفاق‌ دیگری هم که روز گذشته ابلاغ شد این است که مدت بازپرداخت صندوق پس‌انداز مسکن عادی که 10 سال بود 12 سال شد و 2 سال به مدت بازپرداخت این صندوق هم اضافه شد.

    *گشایش جدید در تعویض وثیقه

    وی گفت: اگر متقاضی که قبلاً تسهیلات استفاده کرده است در حال حاضر می‌خواهد تعویض وثیقه انجام دهد و ملک 50 متری دارد و می‌خواهد آن را به فروش برساند و ملک بزرگ‌تری خریداری کند می‌تواند تفاوت آن را اوراق خریداری کند یعنی اگر مانده بدهی آن متقاضی 10 میلیون تومان باشد می‌تواند در تهران خانه دیگری بخرد و 50 میلیون تومان اوراق بخرد و 60 میلیون تومان را به پلاک جدید منتقل کند.

    به گفته وی، یعنی دیگر نیازی به تسویه نیست و می‌‌تواند بدهی قبلی را به پلاک جدید منتقل کند و مابه‌التفاوت آن را تا سقف 60 میلیون تومان (در تهران) از اوراق استفاده کند.

    مرادی ادامه داد: یا متقاضی که می‌خواهد خانه‌ای خریداری کند که خریدار قبلی روی آن وام گرفته است و بدهکار است می‌تواند آن بدهی را به خریدار جدید ملک منتقل کند و آن متقاضی جدید می‌تواند تا مابه‌التفاوت 60 میلیون تومانی (در تهران) را اوراق خریداری کند.

    وی افزود: گشایش جدید دیگری که مصوب و ابلاغ شده این است کسانی که صندوق پس‌انداز مسکن یکم دارند اما امتیاز آنها هنوز به آن سقف 80 میلیون تومان نرسیده است می‌تواند تفاوت آن را از اوراق حق تقدم تا سقف 80 میلیون تومان (در تهران) استفاده کند. یعنی به عنوان مثال اگر متقاضی 30 میلیون تومان امتیاز وام او باشد می‌تواند 50 میلیون تومان اوراق خریداری کند و تا سقف 80 میلیون از اوراق استفاده کند.

    *گشایش های جدید خرید مسکن برای زوجهای جوان

    مرادی ادامه داد: زوج‌های جوان نیز در طرحی از تاریخ 92/10/17 به بعد می‌توانستند تسهیلات را روی یک پلاک استفاده کنند که سقف آن توأم با اوراق هم قابل استفاده است و تا 50 میلیون تومان در شهرهای زیر 200 هزار نفر امکان پذیر شد و از 40 میلیون تومان به 50 میلیون تومان افزایش یافته است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی