عصر بازار

بام کلید خورد

بانک ملی ایران پیشرفته ترین سیستم بانکداری اینترنتی کشور را رونمایی کرد

عصر اعتبار- پس از گذشت ۸سال از راه اندازی سامانه بانکداری اینترنتی بانک ملی ایران (سبا)، بانک ملی ایران با هدف ارائه کامل ترین مجموعه خدمات بانکداری الکترونیک به مشتریان و استفاده از جدیدترین تکنولوژی های حوزه فناوری اطلاعات و یکپارچه نمودن خدمات قابل ارائه به آنها، سامانه بانکداری اینترنتی جدید خود با عنوان «بام» را راه اندازی کرد.

بانک ملی ایران پیشرفته ترین سیستم بانکداری اینترنتی کشور را رونمایی کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، این سامانه براساس «ویژگی هر مشتری یک سامانه» به نحوی طراحی گردیده است که کاربر علاوه بر دریافت طراحی و پیام های ویژه خود می تواند بر اساس کاربردهای مورد نیازش چیدمان صفحه پیشخوان خود را با نظر خود انجام دهد. حذف ابزارهای رمزساز جانبی (token) که در سامانه سبا به کار می رفت و افزایش امنیت سامانه از دیگر ویژگی های سامانه می باشد.
    در این سامانه تلاش گردیده با ایجاد برنامک هایی با عناوین بودجه ریزی، دفتر تلفن، یادداشت گذاری بر روی صورتحساب سامانه ای کامل شامل خدماتی فراتر از خدمات بانکداری به مشتری ارئه گردد و به دلیل تنوع ابزارهای الکترونیکی مورد استفاده در سطح جامعه از قبیل تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و رایانه های شخصی، صفحات این سامانه به صورت واکنش گرا طراحی گردیده و بدون نیاز به تنظیماتی از سوی کاربر با دستگاه مورد استفاده کاربر هماهنگ می گردد.
    همچنین با توجه به تنوع بالای عناوین مختلف تراکنش های بانکی اعم از پایا ـ ساتنا و ..، بخش های انتقال وجه این سامانه نیز کاملاً به صورت هوشمند طراحی گردیده است تا بدون نیاز به تعیین نوع تراکنش از سوی مشتری با دریافت مبلغ و حساب مقصد، نوع تراکنش تشخیص داده شده و پیام لازم به کاربر نمایش داده شود. لازم به ذکر است به دلیل اینکه مراحل امنیتی و کنترل این سامانه از طریق ارسال پیامک به شماره تلفن همراه اعلام شده از سوی مشتری انجام می گیرد، لذا معرفی شماره همراه مربوطه به صورت کتبی به شعبه از الزامات ثبت نام مشتریان میباشد در عین حال مشتریانی که عضو سامانه های پیامکی بانک ملی ایران هستند، بدون نیاز به مراجعه به شعبه می توانند عضویت خود را در سامانه ثبت و فعال نمایند.
    سایر مشتریان نیز در مرحله اول باید ضمن مراجعه به یکی از شعب بانک ملی ایران در سراسر کشور اقدام به تکمیل فرم مربوطه نموده و سپس مراحل ثبت نام ایترنتی را تکمیل نمایند.
    از دیگر امکانات و خدمات ارائه شده در این سامانه می توان به مواردی نظیر خلاصه حساب ها، صورتحساب، محاسبه اقساط تسهیلات، محاسبه سود سپرده‌ها، داشبورد، مدیریت مالی شخصی، تاریخچه انتقال پول، مشخصات کاربر، پرداخت قبض، انتقال پول کارت به کارت و حساب به حساب، تعیین مبلغ و تاریخ چک، استعلام وضعیت چک، واحدهای بانک، دفترچه تلفن، بازخوردها، گزارش تسهیلات و نرخ ارز اشاره کرد.
    گفتنی است در این سامانه امکان اضافه شدن برنامک های ویژه اختصاصی سازمان ها و یا شرکت ها حسب هماهنگی با واحدهای مربوطه بانک ملی ایران وجود دارد.
    اطلاعات بیشتر در خصوص سامانه بام بانک ملی ایران از طریق سایت اینترنتی این بانک به آدرس www.bmi.ir قابل مشاهده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی