عصر بازار

پورابراهیمی درگفتگو با "عصر اعتبار":

اصلاح قانون بیمه شخص ثالث به ایستگاه پایانی رسیده است

عصر اعتبار- نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نزدیک به ۶ سال است که مجلس، دولت، فعالان صنعت بیمه و سازمان های مرتبط، اصلاح قانون بیمه شخص ثالث را در دست بررسی قرار داده اند؛ به طوری که این روند امروزه به ایستگاه و مراحل پایانی نزدیک شده است.

اصلاح قانون بیمه شخص ثالث به ایستگاه پایانی رسیده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲:۰۰

    محمدرضا پورابراهیمی عضو ناظر شورای پول و اعتبار با مد نظر قرار دادن طولانی شدن روند اصلاح بیمه شخص ثالث به عصر اعتبار اعلام کرد: هرچند این پرتفوی در صنعت بیمه کشورمان، دارای فروش بسیاری است که از اجباری شدن آن نشات می گیرد؛ اما برای شرکت های بیمه ای نیز خسارت و زیان بسیاری را ایجاد می کند.
    وی افزود: نبود سودآوری برای شرکت های بیمه، تنها یکی از دلایل اصلاح بیمه نامه شخص ثالث به شمار می رود به طوری که فرهنگ رانندگی از دیگر اهداف این تغییرات بوده تا در این نوع بیمه نامه اولویت ها از خودرو محور بودن به راننده محوری تغییر پیدا کند.
    نماینده مردم کرمان و راور در خانه ملت ارائه خدمات مناسب به دارندگان اتومبیل را از اهداف شرکت های بیمه دانست و ادامه داد: تا زمانی که فروش این رشته بیمه ای نتواند برای شرکت ها ایجاد سود کنند؛ نمی توان انتظار ارائه و پوشش خدمات مناسب را از سوی شرکت ها به مشتریان داشت.
    پورابراهیمی با اشاره به رقابت نمایندگان بر سر فروش بیمه نامه شخص ثالث گفت: شرکت های بیمه ترجیح می دهند تا  نمایندگان و شبکه فروش، تلاش خود را بر بازاریابی و فروش دیگر رشته های بیمه ای معطوف کنند اما به دلیل اجباری بودن، بیمه شخص ثالث از فروش بالایی برخوردا است. از این رو نمایندگان و بازاریاب ها بیشتر تلاش خود را به فروش این بیمه نامه معطوف می کنند.
    وی ادامه داد: به دلیل بالا بودن ریسک بیمه نامه شخص ثالث، شرکت ها بیشترین خسارت را پرداخت می کنند و سود فروش دیگر رشته ها به این بخش تزریق می شود. بنابراین فروش بیمه نامه شخص ثالث برای نمایندگی ها دارای سود بوده و برای شرکت ها ضرر به همراه می آورد.
    این عضو کمیسیون اقتصادی یادآور شد: علاوه بر تعدد دلایل اصلاح بیمه شخص ثالث، عوامل زیادی نیز در این مهم  دخالت دارد که باید مورد ارزیابی و تحلیل قرار بگیرد. از این روست که اصلاح این قانون به دراز کشیده شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو