عصر بازار

پیش بینی هایی مهم از قیمت طلا و انرژی در سال جاری میلادی

عصر اعتبار- یک تحلیلگر ارشد اقتصادی در تحلیلی به بررسی وضعیت قیمت کالاهای مختلف به خصوص انرژی و طلا و شاخص سهام در بازارهای بین المللی طی سال ۲۰۱۶ میلادی پرداخته است.

پیش بینی هایی مهم از قیمت طلا و انرژی در سال جاری میلادی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از پایگاه اینترنتی سی کینگ آلفا، جیسون هاملین تحلیلگر برجسته اقتصادی تاکید کرد: شاخص سهام آمریکا موسوم به اس اند پی 500 طی سال 2016 میلادی تحت تاثیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو با افت 25 درصدی روبرو خواهد شد.

    بر اساس این گزارش وی افزود: افت شدید شاخص سهام در سال 2016 میلادی می تواند زمینه ساز بحران و رکود اقتصادی دیگری مانند سال 2008 میلادی باشد.

    این تحلیلگر اقتصادی در ادامه در خصوص روند ارزش دلار در طی سال 2016 میلادی نیز پیش بینی کرد: ارزش دلار طی ماه های آینده نیز در برابر سایر ارزهای معتبر بین المللی افزایش خواهد یافت.

    ادامه روند صعودی ارزش دلار می تواند تهدید و چالش بزرگی برای کشورهای نوظهور و در حال توسعه باشد. افزایش ارزش دلار از سوی دیگر فشار زیادی را بر قیمت جهانی کالاهای مختلف به خصوص نفت و طلا خواهد داشت.

    وی در ادامه تاکید کرد: نرخ بیکاری آمریکا طی سال 2016 میلادی با افزایش روبرو خواهد شد. نرخ بیکاری آمریکا از زمان وقوع بحران مالی  اقتصادی 2008 میلادی به نصف کاهش یافته و از 10 درصد به کمتر از 5 درصد رسیده است. پیش بینی می شود نرخ بیکاری آمریکا برای نخستین بار طی سال های اخیر روند نزولی اش متوقف شده و با افزایش همراه خواهد شد.

    گزارش سایت طلا حاکیست، قیمت مسکن نیز در بازار آمریکا در شش ماه نخست 2016 میلادی تغییر چندانی نخواهد داشت ولی در شش ماه دوم روند تنزولی قیمت مسکن آغاز خواهد شد. قیمت مسکن در 5 سال گذشته روندی صعودی داشته است.

    وی در ادامه تصریح کرد: قیمت طلا نیز در سال 2016 میلادی با نوسانات زیادی روبرو خواهد شد ولی در نهایت رشد 20 درصدی را به همراه خواهد داشت.

    قیمت طلا طی سال جدید میلادی بین 950 تا 1050 دلار در هر اونس در نوسان خواهد بود ولی در نهایت با افزایش 20 درصدی روبر می شود. قیمت نقره نیز از روند نوسانات قیمت طلا تبعیت خواهد کرد.

    قیمت طلا در سال 2015 میلادی برای سومین سال متوالی با کاهش 10 درصدی روبرو شده است. قیمت انرژی نیز در سال 2016 میلادی ابتدا کاهش خواهد یافت ولی در ادامه روندی صعودی را تجربه می کند.

    قیمت نفت احتمالا به 30 یا حتی 25 دلار در هر بشکه کاهش می یابد ولی در ادامه تا 50 دلار خواهد رسید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو