عصر بازار

ابلاغ دستورالعمل جدید اعتبار اسنادی داخلی ـ ریالی

عصر اعتبار- «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی ـ ریالی» بر اساس بازخوردهای شبکه بانکی و فعالان اقتصادی کشور، بازنگری و ضوابط آن با تصویب شورای پول و اعتبار در ۵۸ ماده و ۲۰ تبصره به شبکه بانکی ابلاغ شد.

ابلاغ دستورالعمل جدید اعتبار اسنادی داخلی ـ ریالی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، در نسخه جدید این دستورالعمل، تلاش شده است ضمن حفظ چارچوب کلی ضوابط قبلی، با هدف به حداقل رساندن ابهامات احتمالی، ابعاد مختلف اعتبار اسنادی داخلی ـ ریالی تبیین و حسب شرایط و مقتضیات کنونی، تا حد ممکن با رویکرد ایجاد سهولت در فضای کسب و کار اقتصادی و کمک به واحدها و بنگاه‌های تجاری، بالاخص تولید‌کنندگان، تغییراتی در ضوابط و مقررات اعتبار اسنادی داخلی ـ ریالی صورت پذیرد.
    این نسخه دارای مزایایی از جمله "کاهش میزان حداقل پیش‌دریافت و میان‌دریافت در اعتبار اسنادی داخلی ـ ریالی مدت‌دار و نیز اعمال پاره‌ای اصلاحات در رابطه با میزان و نحوه اخذ پیش‌دریافت از متقاضیان دولتی" و "تفویض اختیار تعیین انواع و میزان وثایق و تضمین‌های لازم برای گشایش اعتبار اسنادی داخلی به هیأت مدیره بانک‌های گشایش‌کننده" نسبت به نسخه قبلی است.

    این دستورالعمل به شماره 296273/94 در تاریخ 15/10/1394 به شبکه بانکی کشور ابلاغ شد که می توانید متن کامل آن را در قسمت مستندات مشاهده نمایید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی