عصر بازار

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

کاهش تخلف و فساد اداری با راه‌اندازی بانک اثر انگشت در ایران

عصر اعتبار- کرمان ـ رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از راه اندازی بانک اثر انگشت خبر داد و گفت: با ایجاد این بانک تلاش شده همه منافذی که سبب ایجاد تخلف در سازمان ثبت احوال می‌شود را مسدود کنیم.

کاهش تخلف و فساد اداری با راه‌اندازی بانک اثر انگشت در ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، احمد تویسرکانی، صبح امروز در حاشیه سفر به استان کرمان در جمع خبرنگاران این استان با تشریح برنامه‌ها و عملکرد سازمان ثبت اسناد و املاک در سطح کشور اظهار داشت: بخش عمده ای از فساد در سازمان ثبت اسناد و املاک به دلیل امکان جعل اسناد و هویت افراد بود که تلاش شده این فسادها شناسایی و آسیب‌شناسی شود.

    وی خاطرنشان کرد: با ایجاد و راه اندازی بانک اثر انگشت نیز می‌تواند روزنه‌های بیشتری از اینگونه تخلفات را مسدود کرد و خوشبختانه اکنون به امنیتی نسبی از لحاظ جعل هویت اشخاص در این سازمان رسیده‌ایم.

    تویسرکانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش چشمگیر مراجعات به سازمان ثبت اسناد و املاک بیان کرد: تقریبا 89 درصد خدمات به صورت الکترونیکی به مردم ارائه می‌شود و این امر سبب کاهش مشکلات مردم در مراجعات مکرر به این سازمان شده است.

    وی تصریح کرد: ما به دنبال حذف کاغذبازی در سیستم اداری و شفاف سازی، کاهش هزینه های پنهان و تسریع و دقت در انجام امور هستیم و ارزیابی‌ها نیز نشان می‌دهد که مردم رضایتمندی بیشتری نسبت به قبل از عملکرد این سازمان دارند.

    رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین به بیان آماری از ازدواج و طلاق در سطح کشور پرداخت و اظهار داشت: در 9 ماهه سال جاری، 493 هزار و 791 ازدواج در دفترخانه های کشور به ثبت رسیده که این میزان با کاهش چهار درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بوده است.

    وی در مورد طلاق نیز عنوان کرد: در این مدت همچنین 118 هزار طلاق در دفترخانه‌های کشور ثبت شده که این میزان نیز با افزایش 1.1 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بوده است.

    تویسرکانی با اشاره به وضعیت کرمان در مورد این دو رویداد عنوان کرد: سهم کرمان از ثبت طلاق 2.5 درصد و از ازدواج چهار درصد کل آمار کشور بوده است.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به یکی از معضلات ثبتی در استان کرمان بیان کرد: متاسفانه در استان کرمان، اغلب معاملات به شکل رسمی انجام نمی‌شود و این نوع معاملات تجربیات تلخی برای بسیاری از مردم این استان به دنبال داشته ضمن اینکه سبب افزایش زمین خواری در این استان شده که لازم است در این زمینه به سمت فرهنگ سازی برای انجام معاملات به شکل رسمی برویم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی