عصر بازار

مدیرعامل بانک شهر:

شفافیت؛ پیش‌شرط تحول در امور اقتصادی

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک شهر، گفت: امروزه تمامی نهادهای بین‌المللی بر نقش شفافیت اقتصادی در پیشبرد اهداف اقتصادی نظام‌های اقتصادی تاکید دارند.

شفافیت؛ پیش‌شرط تحول در امور اقتصادی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر حسین محمدپورزرندی با بیان این‌که این مولفه عاملی مهم در زمینه‌سازی هر چه بیشتر رشد اقتصادی سالم و پایدار بوده است، خاطرنشان کرد: صندوق بین‌المللی پول، در توصیه‌های راهبردی خود برای افزایش رشد اقتصادی، دولت‌ها را مورد تاکید ویژه قرار می‌دهد و تقویت شفافیت توسط دولت را به‌ عنوان یکی از وظایف مهم برمی‌شمارد تا به این وسیله اعتماد عوامل اقتصادی و ذی‌نفعان در بخش‌های مختلف اقتصادی و بازارهای متنوع را جلب کند.
    پورزرندی با اشاره به بند23 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر شفاف‌سازی و روان‌سازی نظام توزیع و قیمت‌گذاری و روزآمدسازی شیوه‌های نظارتی بر فعالیت‌های اقتصادی، اظهار کرد: شفافیت، قابلیت دسترسی به اطلاعات اقتصادی برای همه افراد جامعه و برقراری جریان نظام‌مند ارسال و دریافت اطلاعات در تمام مناسبات اقتصادی است و در واقع انتظار این است تا برای برقراری اصل شفافیت در اقتصاد‌های ملی، منابع آماری منسجم، سازماندهی‌شده، شناخته‌شده، معتبر و علمی زیرنظر نهادهای نظارتی یا به طور مستقل ایجاد و در تمام ابعاد اقتصادی گسترش پیدا کند.

    به گفته مدیرعامل بانک شهر، یکی از الزامات رقابت سالم دسترسی همه مشارکت‌کنندگان بازار به اطلاعات شفاف است و از سوی دیگر نبود شفافیت اقتصادی در سیستم‌های مالی منجر به تمرکز ثروت، برهم خوردن توازن اجتماعی، ایجاد رانت و در پی آن پدید آمدن فساد، انحراف در تخصیص بهینه منابع اقتصادی، حرکت به سمت فعالیت‌های غیرمولد و در پی آن کاهش رشد اقتصادی و بالطبع بیکاری، گسترش ارتشا در سیستم اقتصادی و فراهم آمدن زمینه کافی برای اختلاس و مفاسد اقتصادی خواهد شد.
    رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران در ادامه تصریح کرد: برای ایجاد شفافیت در نظام اقتصادی توصیه می‌شود طراحی و سازماندهی نظام جامع آماری در حوزه‌های مختلف اقتصادی(پولی، بانکی، مالیاتی، تجاری، رفاهی، بازارهای مختلف و ...)، گسترش به‌کارگیری فناوری‌اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌های مختلف اقتصادی همچون بانکداری الکترونیک و ... به ‌عنوان اقدامات موثر، مدنظر سیاستگذاران اقتصادی قرار گیرد.
    پورزرندی، افزود: قطعاً ایجاد و فراگیری شفافیت اقتصادی علاوه بر ارتقاء اعتماد و کاهش مفاسد اقتصادی، ابزار مناسبی برای کمک به سیاستگذاران در ارائه راهبردهای اقتصادی، مناسب، مطلوب و بجاست.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو