عصر بازار

بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود پیش بینی کرد

رشد ۵.۸ درصدی اقتصاد ایران در سال جاری میلادی

عصر اعتبار- بانک جهانی پیش بینی کرد اقتصاد ایران در سال جاری میلادی رشد ۵.۸ درصدی را تجربه کند و صادرات نفت ایران در این سال ۷۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

رشد ۵.۸ درصدی اقتصاد ایران در سال جاری میلادی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، بانک جهانی در نخستین گزارش خود از اقتصاد جهان که در سال 2016 منتشر شده است پیش بینی کرد رشد اقتصادی ایران در این سال به 5.8 درصد برسد.

    این گزارش موسوم به «دورنماهای اقتصادی جهان» همچنین رشد اقتصادی ایران در سال 2015 را 1.9 درصد برآورد کرده است که با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد کشور و افت شدید قیمت نفت غیر واقعی به نظر می رسد.

    بانک جهانی در بخش دیگری از گزارش خود با پیش بینی برداشتن تحریم ها علیه ایران در ماه های ابتدایی سال 2016 پیش بینی کرده است صادرات نفت ایران در این سال 500 تا 700 هزار بشکه در روز افزایش یابد و این کشور سهم 4 درصدی در تامین مصرف نفت جهان بدست می آورد.

    بر این اساس تولید نفت ایران نیز که در سال 2015 بالغ بر 2.8 میلیون بشکه در روز بوده است به 3.3 تا 3.5 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

    این نهاد بین المللی رشد اقتصادی ایران در سال 2017 میلادی را نیز 6.7 درصد پیش بینی کرده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی