عصر بازار

اطلاعیه شماره (۱) بانک مرکزی

از امروز کارت اعتباری خرید کالای ایرانی صادر می شود

عصر اعتبار- بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور بر اساس درخواست دستگاه‌ها، سازمان‌ها، موسسات دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی برای کارکنان و بازنشستگان حائز شرایط، از تاریخ ۱۹ دی ماه کارت اعتباری خرید کالای ایرانی صادر می‌کنند.

از امروز کارت اعتباری خرید کالای ایرانی صادر می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، در اجرای بخش دوم طرح خروج از رکود دولت تدبیر و امید‌، مرحله اول صدور کارت‌های اعتباری خرید کالای ایرانی‌، با تمهیدات و شرایط زیر از تاریخ 94.10.19 انجام می شود:

    الف) در اجرای بخشنامه شماره 308075 مورخ 94.10.17 سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به منظور صدور کارت‌های اعتباری خرید کالای ایرانی، از تاریخ 94.10.19 بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور حسب درخواست دستگاه‌ها، سازمان‌ها، موسسات دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی برای کارکنان و بازنشستگان حائز شرایط زیر در چارچوب فصل (ح) دستورالعمل صدور کارت اعتباری مرابحه، کارت اعتباری خرید کالای ایرانی صادر می‌کنند:
    1. کارکنان رسمی و پیمانی سازمان‌ها فوق که حداکثر حقوق و مزایای تعهد نشده ماهانه آنها معادل پانزده میلیون ریال است.
    2. بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری که حداکثر مستمری تعهد نشده آنها ماهانه معادل پانزده میلیون ریال است.
    سقف اعتبار این کارت‌ها، حداکثر معادل چهار برابر حقوق و مزایای تعهد نشده ماهانه (سقف گواهی کسر از حقوق) متقاضی بوده و تضمین بازپرداخت اقساط صرفاً از طریق گواهی کسر از حقوق و بدون نیاز به تضامین و وثایق دیگر انجام می شود.
    درخواست کارکنان و بازنشستگان سازمان‌ها توسط واحدهای منابع انسانی آنها گردآوری و در قالب فهرست رایانه‌ای به همراه نامه گواهی کسر از حقوق گروهی که به تایید ذیحساب سازمان مربوطه رسید است به بانک‌هایی که حقوق و مستمری کارکنان آن سازمان را پرداخت می‌کنند ارسال می‌شود.
    بانک‌های عامل مکلفند بلافاصله پس از دریافت فهرست رایانه‌ای نسبت به اعتبارسنجی و صدور کارت اعتباری برای کارکنان و مستمری بگیران معرفی شده اقدام کرده و پس از صدور کارت، مراتب را به صورت پیامکی به متقاضیان اطلاع‌رسانی کنند. متقاضیان پس از دریافت پیامک با مراجعه به شعبه یا واحد بانکی معرفی شده، ضمن امضای قرارداد و سایر مدارک، کارت اعتباری خود را دریافت می‌کنند. این کارت‌ها از زمان تحویل، در تمام مراکز معرفی شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت برای خرید کالاهای فهرست شده توسط وزارتخانه مزبور، قابل استفاده هستند.
    ب) تمامی زوج‌هایی که مشمول تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بوده و در در سامانه قرض‌الحسنه ازدواج ثبت‌نام نموده لیکن تا کنون موفق به دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج نشده‌اند، می‌توانند علاوه بر تسهیلات مزبور، کارت اعتباری خرید کالای ایرانی نیز درخواست کنند. به این منظور در چارچوب فصل (ح) دستورالعمل صدور کارت اعتباری مرابحه، حسب درخواست متقاضیان، برای هر یک از زوجین تا سقف پنجاه میلیون ریال، کارت اعتباری خرید کالای ایرانی صادر می‌شود. ضوابط و مدارک لازم برای دریافت کارت اعتباری همانند تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بوده و این کارت‌ها در بانکی که توسط زوجین معین شده است، صادر و تحویل می‌شوند.
    درخواست کارت‌ اعتباری خرید کالای ایرانی از طریق تارنمای سامانه قرض‌الحسنه ازدواج بانک مرکزی و با در دست داشتن کد رهگیری مربوط به درخواست تسهیلات ازدواج از تاریخ 94.10.19 امکان‌پذیر است. مجدداً تاکید می‌شود که درخواست و دریافت کارت اعتباری خرید کالای ایرانی به هیچ عنوان موجب تاخیر یا محرومیت از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج نبوده و این تسهیلات مطابق با روال گذشته و با تامین منابع توسط بانک عامل تخصیص خواهد یافت.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو