عصر بازار

آخوندی مدعی شد؛

انعقاد ۱۰۰ هزار میلیارد تومان قرارداد مسکن مهر بدون مناقصه

عصر اعتبار- وزیر راه و شهرسازی با ادعای اینکه در مسکن مهر بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان قرارداد بدون مناقصه بسته شد، گفت: آزادی اطلاعات و رقابت موجب توسعه کشور می‌شود.

انعقاد ۱۰۰ هزار میلیارد تومان قرارداد مسکن مهر بدون مناقصه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، عباس آخوندی در جلسه پرسش و پاسخ فعالان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران اظهارداشت: در این مدت کوتاه موضوع آزادسازی در صنعت هوانوردی را داشتیم که سال‌ها منتظر اجرای آن بودیم.

    وی با اشاره به اینکه تجدیدنظر در مدیریت آزادراه‌ها هم در این مدت داشتیم، افزود: تجدیدنظر در نظام قیمت‌گذاری صنعت ریلی هم به تازگی انجام شده است و در بخش مسکن هم تلاش کردیم به سمت رقابت برویم.

    وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه امنیت و حق را به کسی نمی‌دهند بلکه باید به دست بیاوریم، گفت: در جریان پروژه مسکن مهر، 100 هزار میلیارد تومان قرارداد به امضا رسید و حتی یک مناقصه برگزار نشد و در آن زمان آقایان پروژه را گرفتند اما الان مدعی هستند.

    آخوندی با اعلام اینکه بحث غیر رقابتی را در پروژه ها قبول ندارم، گفت: اگر نمونه ای از واگذاری پروژه ای بدون رقابت دارید، اعلام کنید و شخصاً به آن رسیدگی می کنم.

    وی با اشاره به اینکه مبارزه با فساد از طریق آزادی اطلاعات انجام می گیرد، گفت: آزادی اطلاعات راهی برای مبارزه با فساد است؛ به همین دلیل تمامی اطلاعات را بر روی سیستم‌های وزارت راه و شهرسازی قرار دادیم.

    وزیر راه و شهرسازی، مهمترین کمک بخش خصوصی به دولت را نظارت دانست و گفت: ما از بخش خصوصی می‌خواهیم بر کار تمام دستگاه‌ها نظارت داشته باشد و هرکجا رقابتی نبود، آن را به ما اعلام کنند، چرا که توسعه کشور با رقابت و آزادی اطلاعات انجام می‌شود.

    آخوندی ادامه داد: بیش از 10 سال است که در کشور ارجاع نظام مهندسی خارج از رقابت صورت می گیرد و جالب است هیچ کسی تاکنون اعتراضی نکرده است و تمام بحث من هم این است که چرا شما مطالبه گر نیستید؟

    آخوندی در خصوص اعتراض یکی از نمایندگان بخش خصوصی در مورد عدم پرداخت مطالبات گذشته، گفت: ما امسال 2 هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی منتشر و بین پیمانکاران توزیع کردیم که همه برای مطالبات گذشته است. حتی مطالبات مسکن مهر را هم به عنوان بدهی های دولت قبول داریم و پرداخت کردیم.

    وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه هر کسی یک ریال مطالبات گذشته دارد، به ما مراجعه کند و تا آخر آن را می پردازیم، افزود: تنها دستگاه دولتی که تاکنون اسناد خزانه منتشر کرده، وزارت راه و شهرسازی است.

    وی با تاکید بر اینکه اگر اعتبار عمرانی ابلاغ نشده باشد، نمی‌توان قرارداد را امضا کرد، گفت: بخش خصوصی که بدون قرارداد کار کرده است، از نظر ما بخش خصوصی نیست، چرا که هر پروژه ای نیاز به قرارداد دارد.

    آخوندی  در مورد مشارکت در پروژه های ریلی اظهارداشت: تمام تلاش من در این مدت این بوده تا خطوط ریلی را به بخش خصوصی واگذار کنم و متعهدم که بر مبنای رقابت و صلاحیت در کشور کار کنیم. در همین راستا، 6 هزار میلیارد تومان در این مدت در بنادر سرمایه گذاری شده است.

    وی با اشاره به طرح توسعه بندر چابهار، گفت: بندر چابهار که مدت‌ها فراموش شده بود، در این مدت با وجود کمبود منابع، بیش از 1500 میلیارد تومان سرمایه گذاری در آن انجام گرفته است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی