عصر بازار

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی چین به کمتر از ۶ درصد در سال ۲۰۱۶

عصر اعتبار- بانک مرکزی چین پیش‌بینی کرد رشد اقتصادی این کشور بزرگ آسیایی در سال ۲۰۱۶ نیز کاهش می‌یابد،‌ بانک ژاپنی هم رشد زیر ۶ درصد را برای چین پیش‌بینی کرده است.

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی چین به کمتر از ۶ درصد در سال ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، بانک مرکزی چین از کاهش رشد اقتصادی این کشور در سال جدید میلادی خبر داد.

    بانک مرکزی چین پیش بینی کرد این کشور در سال 2016 رشد اقتصادی 6.8 درصدی را تجربه خواهد کرد که نسبت به 6.9 درصد سال 2015 یک‌دهم درصد افت خواهد داشت.

    این کاهش رشد اقتصادی می تواند بازارهای مالی جهانی را به شدت تحت تأثیر قرار دهد به گونه ای که این کاهش رشد اقتصادی در یک بعد به کاهش تقاضای نفت در بازار جهانی در سال میلادی جدید تفسیر می‌شود.

    بانک مرکزی چین همچنین از پیش بینی افزایش 3.1 درصدی صادرات و 2.3 درصدی واردات این کشور در سال 2016 خبر داد.

    بانک سرمایه گذاری نومورای ژاپن هم اعلام کرده است دولت چین همچنان به اجرای سیاست‌های تسهیل مالی و پولی خود ادامه خواهد داد اما این سیاست ها برای افزایش رشد اقتصادی این کشور آسیایی کافی نخواهد بود.

    این بانک ژاپنی همچنین پیش بینی کرد بر خلاف پیش بینی بانک مرکزی چین، اقتصاد این کشور در سال جاری کمتر از 6 درصد و برابر با 5.8 درصد رشد می‌کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی