عصر بازار

پیش‌بینی سال آخرالزمانی برای اقتصاد دنیا

عصر اعتبار- پیش بینی های اقتصادی نشان می دهد یک سال اقتصادی آخرالزمانی پیش روی جهانیان است و در سال ۲۰۱۶ اقتصاد آمریکا شاهد وضعیتی بسیار بدتر از آنچه ما رکود می نامیم خواهد بود.

پیش‌بینی سال آخرالزمانی برای اقتصاد دنیا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، پایگاه خبری گلد سیک طی گزارشی نوشت: یک سال اقتصادی آخرالزمانی پیش روی ماست. پیش بینی های اقتصادی از سال 2016 به خوبی توضیح می دهد که چرا این سال سالی آخرالزمانی خواهد بود.
    آنچه در ادامه می آید، روند کلانی است که در نیمه نخست سال 2016 اقتصاد جهانی را در چاه بدهی خواهد انداخت.
    بر اساس این گزارش برزیل در قعر چاه قرار دارد و بر اساس اعلام بانک آمریکا و سایر موسسات در رکودی سخت تر از رکود بزرگ گرفتار خواهد شد که بدترین وضعیت رکود در این کشور از سال 1901 تاکنون است. برزیل در عین حال در حال مقابله با نرخ تورم کمرشکن است. این وضعیت رکود تورمی کار را برای دولت برزیل بسیار سخت می کند.
    برزیل هنوز به حد زیمبابوه نرسیده، اماشبیه کشوری است که ممکن است رابرت موگابه بخواهد در آن برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شود. تنها چند سال پیش، برزیل اقتصادی در حال رشد داشت و ستاره درخشان آمریکای جنوبی و یکی از موفق ترین اقتصادهای نوظهور بود. اما اکنون، که آمریکا شروع به افزایش نرخ بهره کرده، مشکلات این کشور بیشتر خواهد شد، زیرا بدهی های بالای این کشور، مدیریت اوضاع اقتصادی برزیل را غیرممکن می سازد.
    کشورهای ژاپن، کانادا، استرالیا، ونزوئلا، روسیه، اوکراین، برزیل و یونان کشورهایی هستند که در سال 2015 به طور رسمی در حالت رکود قرار گرفتند. کل اقتصاد دنیا در رکود است و این بدان معناست که مجموع رشد تولید ناخالص داخلی همه کشورها اگر به دلار محاسبه شود، بیش از شش ماه است که در حال کاهش یافتن است. رئیس صندوق بین المللی پول نیز پیش بینی کرده که «رشد» اقتصاد جهانی امسال بدتر از سال 2015 باشد.
    کریستین لاگارد گفته، نرخ های بهره بالایی که بر بدهی های دولت ها به موسسات مالی آمریکایی اعمال می شود، موجب افزایش آسیب پذیری در کل جهان خواهد شد. اقتصاد آمریکا آنچنان بزرگ و تاثیرگذار است که می تواند اقتصاد جهانی را به هر سمتی که می خواهد بکشاند. اما اقتصاد جهانی نیز آنقدر بزرگ هست که بتواند اقتصاد آمریکا را به سمتی که می رود بکشاند. یک روند سریع فرو افتادن اقتصادهای جهانی به چاه بدهی ها در جریان است و مطمئنا آمریکا نیز از این اتفاقات بی تاثیر نخواهد ماند. تعاملات اخیر بین بازار بورس کوچک چین و بازار بورس عظیم آمریکا به خوبی نشان می دهد که اقتصاد آمریکا از تلاطمات اقتصاد جهانی مصون نیست.
    افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو همچنین موجب تقویت ارزش دلار آمریکا خواهد شد. اگر چنین شود، بدهی های دلاری دیگر کشورها باری مضاعف بر دوش کشورهای بدهکار خواهد گذاشت. لاگارد همچنین به دلایل دیگری نظیر پیر شدن جمعیت جهان چشم انداز بهتری برای سال 2016 نمی بیند. بنابراین دلایل زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه سقوط اقتصاد جهانی روندی است که در کل سال 2016 حاکم و غالب خواهد بود.
    جلوتر که برویم، موسسات پیش بینی کننده، پیش بینی خود از رشد اقتصاد جهان در سال 2016 را باز هم کاهش خواهند داد، دقیقا همانطور که در سه ماهه نخست سال 2015 انجام دادند. این در حالی است که ارقام فعلی در مرز رسیدن به ارقام دوره رکود قرار دارد.
    با توجه به اینکه ورود آمریکا به دوره رکود تا شش ماه بعد از آغاز رکود اعلام نمی شود، شاید آمریکا همین الان هم وارد دوره رکود شده باشد. اما بزرگترین پیش بینی برای اقتصاد جهان در سال 2016، این است که اقتصاد آمریکا در این سال شاهد وضعیتی بسیار بدتر از آنچه ما رکود می نامیم خواهد بود. از این روست که سال 2016 را یک سال آخرالزمانی به لحاظ تحولات اقتصادی نامیده شده است. تخریب اقتصادی ای که در این سال اتفاق خواهد افتد موجب خواهد شد که کل دنیا ساختارهای اقتصادی خود را از نو بنا نمایند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو