عصر بازار

پایان سرخوشی های بورس با سکته زود رس!

عصر اعتبار- به نظر میرسد انتشار گزارشات ۹ ماهه برخی شرکت ها در روزهای اخیر که نشان از وضعیت اسفبار شرکت های بورسی است بار دیگر بازیگران تالار شیشه ای را به صرافت نقد کردن دارایی های خود انداخته تا کمی از میزان ضرر خود بکاهند .

پایان سرخوشی های بورس با سکته زود رس!
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اخبار پولی مالی، بورس تهران که در چند روز اخیر و با نزدیک شدن به زمان اجرای برجام در فاز مثبت در حال حرکت بود و میتوان گفت اخباری مانند کاهش نرخ سود بین بانکی و تعیین تکلیف نرخ خوراک نیز مزید آن گردید، بار دیگر عقب گرد معنا داری را انجام داد و باعث شد بعد از چند روز رشد خوب با افزایش چشم گیر ارزش و حجم معاملات سکته ای را تجربه کند .

    بازیگران تالار حافظ که این روزها نوسانات خوبی از خود نشان دادند و  بر خلاف چند ماه اخیر بالاخره روی به سهم های بزرگتر بازار آوردند امروز رفتاری متفاوت از خود نشان دادند و با رفتاری هیجانی در صدد  کسب منفعت از شرایط مثبت بازار بر آمدند.

    ظاهرا حقوقی ها که موتور محرک این روزها بودند و نقدینگی قابل توجهی را نیز به بازار تزریق کردند و شائبه تجهیز پرتفوی را ایجاد نمودند در این روز کمی دست به عصا تر دست به معامله زدند تا حقیقی های دل زده از شرایط 2 سال اخیر بیش از پیش رفتاری هیجانی از خود نشان دهند .

    به نظر میرسد انتشار ذره ذره گزارشات 9 ماهه برخی شرکت ها در روزهای اخیر که نشان از وضعیت اسفبار شرکت های بورسی است بار دیگر بازیگران تالار شیشه ای را به صرافت نقد کردن دارایی های خود انداخته تا قبل از شروع برجام و پایان سال از جو مثبت ایجاد شده کمی از میزان ضرر خود بکاهند .

    انتشار گزارشات 9 ماه این شرکت ها نشان میدهد که کلیت بورس و صنایع بورسی در گزارشاتشان روند خوبی را نشان ندهند و تعدیل های منفی و کاهش حاشیه سود بار دیگر خطر تسری رکود اقتصادی را در بازار به صدا در می آورد .

    بر همین اساس امروز یکشنبه 20 دی ماه شاخص کل با 194 واحد نزول در ارتفاع 62461 واحدی ایستاد . همچنین شاخص کل هم وزن نیز با 9 واحد افزایش در 10087 متوقف شد .

    امروز 723.272 میلیون برگه سهم در 54846 دفعه به ارزش 1853.344 میلیارد ریال داد و ستد شد . که نشان از کاهش ارزش و حجم معاملات نسبت به روزهای گذشته است .

    ارزش روز بازار نیز به 2704937 میلیارد ریال رسید .

    همچنین در این روز و در معاملات بازار بورس تهران بیشترین تاثیر مثبت را سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با 17.26،ماشین سازی اراک با 13.05 و سایپا 12.89 داشتند و در مقابل گروه مپنا با 29.55 ،گسترش نفت و گاز پارسیان با 28.99 و فولاد مبارکه اصفهان با 12.89 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند .

    به نظر میرسد با انتشار گزارشات 9 ماهه شرکت ها تاثیرات مثبت برداشته شدن تحریم ها در  6 روز آینده یعنی 26 دی ماه کم رنگ تر شود و با توجه به این موضوع که تاثیر رفع تحریم ها حدود 6 ماه به طول خواهد انجامید بازیگران بورس کمی با واقعیت های موجود تصمیم گیری کنند و ریسک ها و پیش بینی های مثبت را کمی به تعویق اندازند

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو