عصر بازار

بحران اقتصادی ۲۰۰۸ دوباره تکرار می‌شود

عصر اعتبار- میلیاردر آمریکایی با بیان این که بازارهای جهانی با بحران مواجه اند و سرمایه گذاران باید بسیار محتاط باشند گفت: «زمانی که من به بازارهای مالی نگاه می کنم، یک چالش جدی می بینم که مرا به یاد بحران سال ۲۰۰۸ می اندازد.»

بحران اقتصادی ۲۰۰۸ دوباره تکرار می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از بلومبرگ، جورج سوروس، میلیاردر آمریکایی در یک نشست اقتصادی در سریلانکا گفت، بازارهای جهانی با بحران مواجه اند و سرمایه گذاران باید بسیار محتاط باشند.

    سوروس در کلمبو گفت، چین دارد تقلا می کند تا یک مدل جدید برای رشد اقتصادی بیابد و کاهش ارزش پول ملی این کشور در حال انتقال مشکلات این کشور به بقیه دنیاست. وی همچنین افزود فضای فعلی اقتصاد جهانی شباهت هایی با سال 2008 دارد.

    با کاهش ارزش یوان چین و افزایش نگرانی ها در مورد تقویت اقتصاد این کشور همزمان با تغییر جهت اقتصاد این کشور از سرمایه گذاری و تولید به سمت مصرف و خدمات، ارزهای جهانی، بازارهای بورس و کالا در هفته نخست سال جدید میلادی تحت فشار قرار داشتند. از ابتدای سال جاری تا روز چهارشنبه، ارزش سهام های جهانی تقریبا 2.5 تریلیون دلار کم شده است. زیان های وارده روز پنجشنبه همزمان با سقوط ارزش سهام ها در بورس چین و توقف معاملات در بقیه ساعات روز، تشدید شد.

    سوروس در ادامه این سخنرانی گفت: «چین دارای یک مشکل تعدیل عمده است... من می گویم این مشکل به یک بحران منتهی می شود. زمانی که من به بازارهای مالی نگاه می کنم، یک چالش جدی می بینم که مرا به یاد بحران سال 2008 می اندازد.»

    سوروس پیش از این نیز یک بار در سال 2011 در مورد به وجود آمدن فضایی مشابه سال 2008 هشدار داده بود. وی در سپتامبر 2011 در نشستی در واشنگتن گفته بود، مشکل بحران بدهی اروپا که در یونان ایجاد شده «جدی تر از بحران سال 2008 بوده است.»

    بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، سوروس که صندوق تامینی وی از سال 1969 تا سال 2011 به طور متوسط حدود 20 درصد کسب سود کرده، به طور خالص 27.3 میلیارد دلار می ارزد. وی کار خود را در دهه 1950 در نیویورک آغاز کرد و شهرت خود را در سال 1992 به دلیل قدرت سرمایه گذاری اش به دست آورد.

    سورس از افراد نزدیک به محافل صهیونیستی و عامل بروز انقلاب های رنگی در برخی کشورها از جمله گرجستان محسوب می شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی