عصر بازار

دکتر عبده تبریزی در افتتاحیه دفتر کارگزاری بانک دی:

اقتصاد ایران در مسیر تغییر ساختار قرار دارد

عصر اعتبار- عضو شورایعالی بورس در مراسم افتتاحیه دفتر کارگزاری و اتاق معاملات بانک دی ابراز امیدواری کرد که بانک دی در زمینه تجدید ساختار اقتصادی کشور پیشگام باشد.

اقتصاد ایران در مسیر تغییر ساختار قرار دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر حسین عبده‌تبریزی عضو شورایعالی بورس و مشاور وزیر راه و شهرسازی در این مراسم با تقدیر از فعالیت‌هایی که طی چند سال اخیر در کارگزاری بانک دی انجام شده است به بررسی وضعیت اقتصاد کشور پرداخت.

    وی اظهار کرد: در دوره‌ای قرار داریم که اقتصاد کشور در حال تغییر ساختار است به طوری که مثلا در حوزه ساختمان در مقطعی هر مسکنی ساخته می‌شد چند تقاضا برای خرید آن وجود داشت اما اکنون تعداد خانه‌های خالی و حتی خانه‌های دوم زیاد شده است و بر اساس آمارها بیش از یک میلیون واحد مسکن مازاد وجود دارد. این بدان معناست که دستکم در کوتاه مدت رونقی در این بخش اتفاق نمی‌افتد.

    عبده‌تبریزی دو مشکل عمده اقتصاد کشور را کاهش تقاضای کل و کاهش درآمد در همه بخش‌ها عنوان کرد و ادامه داد: از یک سو می‌توان گفت تنگای اعتباری بانک‌ها باعث رکود فعلی شده است و از سویی دیگر دورنمای مصرف سوخت‌های فسیلی در دنیا که رو به کاهش است نشان می‌دهد نمی‌توان انتظاری برای رونق از محل فروش منابع نفتی داشت.

    عضو شورایعالی بورس با بیان اینکه بازار سرمایه نیز در وضعیتی قرار ندارد که بتواند اقتصاد کشور را به حرکت وا دارد، تاکید کرد: برای برون‌رفت از رکود فعلی باید بسیار تلاش کرد و در مسیر تغییر ساختار گام برداشت و بانک‌ها می‌توانند جزو نخستین بنگاه‌های اقتصادی و مالی کشور باشند که در این مسیر پیشگام باشند.

    وی با ابراز امیداوری از اینکه بانک دی با توجه به تشکیل یک گروه مالی و هولدینگ بتواند جزو اولین‌ها در تجدید ساختار اقتصاد کشور باشد، از دکتر شفیع‌زاده مدیرعامل بانک دی و نیز مدیران کارگزاری دی به دلیل حضور فعالانه در عرصه بازار سرمایه تقدیر کرد.

    دفتر مرکزی و اتاق معاملات کارگزاری بانک دی با حضور مدیرعامل بانک دی و دکتر عبده تبریزی و حسینی مقدم معاون ناشران شرکت بورس اوراق بهادار تهران دفتر مرکزی کارگزاری بانک دی و آن گشایش یافت.

    کارگزاری بانک دی که بیش از یک دهه در بازار سرمایه سابقه دارد در برنامه بلند مدت خود تبدیل شدن به یک کارگزاری فول سرویس را در نظر دارد.

    این کارگزاری اکنون علاوه بر ارائه انواع خدمات در بازار سرمایه، دارای یکی پربازده ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری با عنوان ارزش‌آفرینان است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی