عصر بازار

خسروتاج خبر داد

امکان تمدید کارت‌های اعتباری با سود ۲۰ درصد

عصر اعتبار- قائم‌ مقام وزیر صنعت،معدن و تجارت با بیان اینکه اعتبار۴۲۰۰ میلیارد تومانی در طرح خرید کالاهای ایرانی اختصاص یافته، گفت: ممکن است این طرح با ارائه تسهیلات با سود ۲۰ درصد تمدید شود.

امکان تمدید کارت‌های اعتباری با سود ۲۰ درصد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مجتبی خسروتاج در حاشیه همایش سالیانه اتاق اصناف تهران در جمع خبرنگاران در مورد کاهش سقف کارت های اعتباری از 10 میلیون به 6 میلیون تومان گفت: این طرح از ابتدا به این منظور پایه‌ریزی شد تا بتوانیم تقاضا برای کالاهای شناسایی شده تولیدکنندگان در انبارها را در شرایطی که تقاضا و نقدینگی برای خرید آنها کم است را افزایش دهیم و سقف 4200 میلیارد تومانی که برای خرید کالاهای با دوام در نظر گرفته شده شامل تعداد محدودی از افراد می‌شود، بنابراین در مرحله اول مزدوجین می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

    وی با بیان اینکه از همان ابتدا محدودیتی برای این طرح اعلام شد افزود: اعطای کارت‌های اعتباری قابل توسعه است، اما ممکن است کارت‌های اعتباری با سود 20 درصد داده شود .

    خسروتاج در عین حال در مورد قابل تمدید بودن کارت‌های اعتباری خرید کالای ایرانی گفت: در این زمینه دو روش وجود دارد و روش اول این است که اگر کسی مبلغ کارت را مصرف کرد دوباره کارت وی شارژ شود و یا اگر جامعه هدف بزرگ شود می‌توان این کارت‌ها را به افراد بیشتر پرداخت کرد که البته نظر من این است که باید کارت‌های اعتباری بیشتری توزیع شود.

    وی ادامه داد: حمایت دولت از طریق بالا بردن قدرت خرید مردم و تامین منابع با کارمزد پایین است اما به دلیل اینکه نرخ کارمزد با منابع بانکی فاصله دارد تحقق آن کمی زمان‌بر است.

    معاون وزیرصنعت،معدن و تجارت در بخشی از سخنان خود در مورد برگزاری نمایشگاههای بهاره نیز گفت: در مواردی شاهد برگزاری نمایشگاه‌های بدون مجوز هستیم در حالی که اطلاعیه داده شده که برگزاری نمایشگاه‌ها باید با مجوز صنوف برگزار شود، اما باز هم شاهد برگزاری نمایشگاه‌های بدون مجوز هستیم.

    وی در عین حال تاکید کرد: فضای نمایشگاه فصلی برای برگزاری مناسب نیست و اکثر مردم از شلوغی و ازدحام جمعیت گله و شکایت دارند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی