عصر بازار

فقیرترین کشورهای آسیا در سال ۲۰۱۵

عصر اعتبار- آسیا بزرگترین و پرجمعیت‌ترین قاره دنیاست؛ در حالی که قطر، ثروتمندترین کشور دنیا در این قاره قرار دارد، بسیاری از کشورهای آسیایی در فقر مطلق به سر می‌برند و مردم آن در رده فقیرترین مردمان جهان قرار دارند.

فقیرترین کشورهای آسیا در سال ۲۰۱۵
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، گاهی اجمالی به فقیرترین کشورهای آسیا با توجه به برآورد سرانه تولیدناخالص داخلی (بر اساس شاخص برابری قدرت خرید) آنها انداخته است. بر این اساس، فهرست 15 کشور فقیر آسیا عبارت است از: 15. اندونزیسرانه GDP معادل 5214 دلاراندونزی یک کشور در حال توسعه است. با این وجود رشد اقتصادی ثابت این کشور منجر به کاهش تدریجی فقر کلی در این کشور شده است. فرصت‌های زیادی برای رشد در اندونزی وجود دارد.

    14. فیلیپین سرانه GDP معادل 4682 دلارفقر همچنان به عنوان یک مشکل اجتماعی بحرانی در فیلیپین باقی مانده است. بیش از 25 درصد از جمعیت این کشور زیر خط فقر قرار دارند. رشد جمعیتی مدیریت‌نشده یکی از اصلی‌ترین دلایل فقر در فیلیپین محسوب می‌شود.


    13. هندوستان سرانه GDP معادل 4307 دلارفقر در سراسر هند، بزرگترین کشور دموکرات دنیا وجود دارد. در واقع فقر در هند واقعیتی تاریخی است. با این وجود، بعد از سال 1991، نوآوری‌های موجود در سلامت غذایی و رشد اقتصادی سریع باعث کم شدن فقر در هندوستان شده است.

    12. ازبکستان سرانه GDP معادل 4038 دلارازبکستان یک کشور ثروتمند با مردمانی فقیر است. این کشور در نظر دارد تا به یک کشور بازار محور تبدیل شود.

    11. ویتنام سرانه GDP معادل 4001 دلارویتنام یک کشور در حال توسعه تلقی می‌شود. سوءتغذیه و فقر در این کشور برای مدت زیادی وجود داشته است. با این حال، رشد اقتصادی بالای ویتنام در اولین دهه قرن حاضر باعث کاهش چشمگیر فقر در این کشور شده است.

    10. پاکستان سرانه GDP معادل 3144 دلارمطابق با شاخص توسعه انسانی، 60.3 درصد از مردم پاکستان با کمتر از 2 دلار در روز زندگی می‌کنند. توزیع ثروت در پاکستان به شدت نامتاوزن بوده است. قشر مرفه 10 درصدی جمعیت این کشور 27.6 درصد درآمد و قشر فقیر 10 درصدی 4.1 درصد درآمد را از آن خود کرده‌اند.

    9. لائوس سرانه GDP معادل 3100 دلاربیش از یک سوم از جمعیت لائوس زیر خط جهانی 1.25 دلار در روز زندگی می‌کنند. با وجود این که لائوس از رشد اقتصادی سریع بهره می‌برد، همه اقشار جامعه این مزایا را احساس نمی‌کنند.

    8. قرقیزستان سرانه GDP معادل 2380 دلارفقر و سوءتغذیه مهمترین معضلات این کشور استقلال یافته از شوروی سابق است. تقریبا نیمی از جمعیت قرقیزستان زیر خط فقر به سر می‌برند. بسیاری از اوقات بحران گرسنگی در این کشور به وسیله بلاهای طبیعی شدت می‌گیرد.

    7. تاجیکستان سرانه GDP معادل 2373 دلارنزدیک به 50 درصد جمعیت تاجیکستان فقیر هستند. اقتصاد این کشور بعد از جنگ داخلی هرگز بهبود نیافته است. فقر در سراسر تاجیکستان گسترده است. وقوع حوادث طبیعی تنها به مشکلات می‌افزاید.

    6. یمن سرانه GDP معادل 2351 دلاریمن کمترین مقدار شاخص توسعه انسانی را در میان کشورهای عربی به خود اختصاص داده است. بیش از 45 درصد از جمعیت یمن در فقر مطلق به سر می‌برند. برنامه‌های بسیاری برای بالابردن استاندارد زندگی مردم در حال اجراست ولی اکثر آنها برای برطرف کردن نیازهای مردم کافی نیستند. 

    5. نپال سرانه GDP  معادل 2310 دلارنپال همچنان در حال مبارزه برای غلبه بر میراث 10 ساله قیام مائویست است. عدم ثبات سیاسی مهمترین دلیل فقر در نپال به شمار می‌آید.

    4. پاپوا گینه نو سرانه GDP معادل 2283 دلارپاپو گینه نو کشوری غنی از منابع با درآمد پایین‌ است. در حدود 40 درصد از جمعیت کشور در فقر به سر می‌برند. کمبود فرصتهای شغلی رسمی برای جمعیت جوان جویای کار یکی از مهمترین دلایل فقر در این کشور قلمداد می‌شود. در حال حاضر این کشور اهداف توسعه هزاره سوم را دنبال نمی‌کند

    3. بنگلادش سرانه GDP معادل 2083 دلار جمعیت متمرکز بنگلادش با مشکلات بسیاری از قبیل،‌ عدم ثبات سیاسی، سیل، زیر ساخت ضعیف، عرضه نیروی ناکافی و فساد دست و پنجه نرم می‌کند.


    2. میانمار سرانه GDP معادل 1711 دلارحکومت سلطنتی در جنوب شرق آسیا یکی از فقیرترین کشورهای دنیا به شمار می‌آید. اقتصاد این کشور به کشاورزی و صادرات وابسته است. سوءمدیریت اقتصادی یکی از اصلی‌ترین دلایل فقر در میانمار است.

    1. افغانستان سرانه GDP معادل 1177 دلارجنگ در این کشور اثرات منفی بسیاری روی استاندارد زندگی مردم افغانستان وارد کرده است. حکومت پیچیده بین‌المللی و حمله شورشیان افغانستان را به فقیرترین کشور آسیا تبدیل کرده است. زنده‌ماندن در این کشور به عنوان اصلی‌ترین جنگ برای مردمانش (به ویژه زنان و کودکان) تلقی می‌شود. این کشور با چالش‌های اساسی نظیر کمبود تسهیلات بهداشت و درمان، زیرساخت‌های ضعیف، بهداشت زیر سطح استاندارد و کمبود آب پاک دست و پنجه نرم می‌کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو