عصر بازار

اعلام برنده معدن طلایی، منتظر لغو تحریم‌ها

عصر اعتبار- مدیرکل اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: برای اعلام نتیجه فراخوان معدن طلای نیکوییه منتظر لغو تحریم‌ها هستیم و مصوبه کنگره آمریکا تاثیری بر این بخش ندارد.

اعلام برنده معدن طلایی، منتظر لغو تحریم‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی اصغرزاده درباره نتیجه فراخوان واگذاری معدن طلای نیکوییه به بخش خصوصی اظهارکرد: فراخوان انجام شده است، شرکت‌ها آمده‌اند و درخواست خود را نیز مطرح کرده‌اند اما ایمیدرو دست نگه داشته و هنوز نتیجه را اعلام نکرده است.

    وی درباره دلیل عدم اعلام نتیجه فراخوان نیز ادامه داد: در حال حاضر منتظر لغو تحریم‌ها هستیم که گفته شده در این ماه اتفاق می‌افتد، چراکه اگر برنده این فراخوان یک شرکت خارجی باشد، مشکلی از بابت تحریم‌ها نداشته باشد و به سرعت کارش را آغاز کند.

    مدیرکل اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در پاسخ به اینکه مصوبه اخیر کنگره آمریکا مبنی بر حذف قانون لغو روادید در این کشور برای مسافران به ایران چه تاثیری می‌تواند بر رفتار شرکت‌های خارجی بگذارد، تصریح کرد: بعید است که مصوبه کنگره در این بحث بتواند خللی ایجاد کند، چراکه به هر حال تاکنون افرادی که می‌خواستند در این فراخوان شرکت کنند به ایران آمده‌اند و شاید این مورد بیشتر برای مسئولان رده بالای شرکت‌ها معضل باشد، نه در گروه‌های پایین شرکت.

    وی با بیان اینکه معدن طلای نیکوییه یک محدوده اکتشافی دارای پروانه است، اظهار کرد: عملیات مربوطه روی این بخش انجام شده و صرفا در انتظار لغو تحریم‌ها هستیم، چراکه مهم‌ترین بحث برای ما سوئیفت است که سرمایه‌گذار بتواند پول بیاورد و ماشین آلات جدید معدن را وارد کشور کند که با لغو تحریم‌ها، مشکلات سوئیفت نیز حل می‌شود.

    مدیرکل اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با بیان این‌که مساحت محدوده نیکوییه حدود 10 کیلومترمربع است، ادامه داد: با توجه به این‌که کارهای اولیه روی این محدوده انجام شده و به مرحله امید‌بخش رسیده‌ایم، مساحت اینگونه از پهنه‌ها خیلی زیاد نیست.

    وی با اشاره به سیاست ایمیدرو درباره پهنه‌های اکتشافی اظهار کرد: در حال حاضر سیاست ما این است که بخش شناسایی و پی‌جوی پهنه‌ها را انجام دهیم و مراحل اکتشافات عمومی و تفصیلی را که دارای ریسک کمتر است با مشارکت بخش خصوصی ادامه دهیم.

    اصغرزاده با بیان اینکه در حال حاضر میزان پهنه‌های اکتشافی کشور به 250 هزار کیلومتر مربع رسیده است، گفت: برخی پهنه‌ها هنوز در مرحله شناسایی قرار دارند و برخی دیگر کار شناسایی‌شان تمام شده و وارد مرحله پی‌جویی شده‌اند.

    به گفته وی درباره پهنه‌هایی که کار شناسایی تمام شده و نقاط امیدبخش آن‌ها معرفی شده‌اند، جلساتی در هفته گذشته و این هفته برای دریافت مجوز واگذاری در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شده که اگر مجوزها داده شود، فراخوان‌ها نیز اعلام خواهد شد.

    پیش از این اصغرزاده در اواسط مهرماه از آغاز فراخوان واگذاری معدن طلای نیکوییه و اعلام آمادگی یک شرکت خارجی برای شرکت در این فراخوان خبر داده بود. از سوی دیگر با توجه به این ایمیدرو برای معرفه نتیجه این مناقصه دست نگه داشته است، شاید بتوان این احتمال را بیشتر دانست که برنده این فراخوان یک شرکت خارجی باشد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو