عصر بازار

بانک ملی توضیح داد

تسهیلات سال ۸۶ بنا به درخواست "مؤسسه تنظیم، حفظ و نشر آثار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی" پرداخت شد

عصر اعتبار- بانک ملی ایران اعلام کرد: تسهیلات بانک در سال ۱۳۸۶ بنا به درخواست مؤسسه (تنظیم، حفظ و نشر آثار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی) به خود مؤسسه پرداخت شده است. ضمناً اقدامات قضائی و اجرایی مقتضی در راستای وصول مطالبات از مؤسسه مذکور در حال پیگیری می‌‌باشد.

تسهیلات سال ۸۶ بنا به درخواست "مؤسسه تنظیم، حفظ و نشر آثار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی" پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، روابط عمومی بانک ملی ایران با ارسال توضیحاتی به این خبرگزاری اعلام کرد: احتراماً، با عنایت به استناد مجدد آن رسانه به مکاتبات اداره امور شعب مرکزی بانک ملی ایران در سال 1386 در خبر مورخ 1394.10.20 ساعت 13:42 با شناسه خبر 967101 با عنوان «اسناد جدید از وام میلیاردی رئیس موسسه نشر آثار هاشمی رفسنجانی» جوابیه ذیل تهیه و درخواست می‌گردد به‌منظور آگاهی بیشتر و تنویر افکار عمومی به‌موجب قانون مطبوعات در آن رسانه درج گردد.

        به‌حکایت پاسخ استعلام واصله از اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات تجاری و مدارک مضبوط در سوابق اعتباری بانک ملی و تکذیبیه ارسالی دفتر نشر معارف انقلاب، مؤسسه تنظیم و حفظ و نشر آثار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بدون تجویز و اعلام موافقت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تأسیس و ایشان و منسوبین ایشان از عداد مؤسسین یا مدیران مؤسسه مذکور نبوده و فاقد هرگونه تعرفه و تعهدی درخصوص تسهیلات بانکی پرداخت شده به مؤسسه موصوف می‌باشند.
        برابر تبصره ذیل ماده 1 آئین‌نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و مؤسسات غیرتجاری (مصوب سال 1377 با اصلاحات بعدی) مؤسسات غیرتجاری امکان اختیار و انتخاب کلیه عناوین به‌استثنای عناوینی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارد را دارا می‌باشند، لذا خلأ یا نقص مقررات موضوعه، امکان تأسیس چنین مؤسسه‌ای را فراهم آورده است.
        تسهیلات بانک در سال 1386 بنا به درخواست مؤسسه مذکور به خود مؤسسه پرداخت شده است. ضمناً اقدامات قضائی و اجرایی مقتضی در راستای وصول مطالبات از مؤسسه مذکور در حال پیگیری می‌باشد.
        با عنایت به اعلام دفتر انحصاری نشر آثار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (دفتر نشر معارف انقلاب) مبنی بر رد انتساب مؤسسه تنظیم، حفظ و نشر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و صرفاً استعمال غیرمجاز از نام ایشان، در صورت انطباق اعمال مؤسسین و مدیران مؤسسه موصوف با عناوین مجرمانه و اعمال متقلبانه اقدامات قضائی مضاعف در این خصوص نیز پیگیری خواهد شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی