عصر بازار

در سال ۲۰۱۶

ارزش یوان چین ۱۵ درصد کاهش می یابد

عصر اعتبار- یک صندوق سرمایه گذاری پیش بینی کرد اگر چین با یک بحران اعتباری مواجه شود، ارزش یوان امسال ممکن است ۱۵ درصد یا بیشتر افت کند.

ارزش یوان چین ۱۵ درصد کاهش می یابد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از بلومبرگ، صندوق تامینی 965 میلیون دلاری اومنی پارتنرز در لندن که عدم سرمایه گذاری اش روی اقتصاد چین در سال گذشته به آن کمک کرد تا اعتبار خوبی برای خود دست و پا کند اعلام کرد، اگر چین با یک بحران اعتباری مواجه شود، ارزش یوان در سال 2016 ممکن است 15 درصد یا بیشتر کاهش یابد.
    کریس موریسون، رئیس بخش استراتژی صندوق اومنی گفت، ارزش یوان که هفته گذشته به پایین ترین رقم 5 سال گذشته رسید، باید به 7 تا 7.5 ین در برابر هر دلار برسد تا روند کاهش ارزش آن معکوس شود و با کاهش ارزش آن با ارزهای رو به کاهش اقتصادهای نوظهور متناسب گردد. ارزش یوان هفته گذشته در شانگهای 1.4 درصد کاهش یافت و به حدود 6.59 رسید.
    موریسون افزود: «هر چند مقامات چینی شدیدا دارند در بازار دلار به یوان دخالت می کنند اما آنها در نهایت نمی توانند با عوامل پایه ای اقتصادی مقابله کنند.» وی در ادامه گفت، اگر چین با یک بحران اعتباری مواجه شود، حتی پیش بینی رسیدن قیمت هر دلار به 7 تا 7.5 یوان بیش از حد محافظه کارانه خواهد بود. «منظور من وضعیت هایی است که کشورهایی مثل برزیل و ترکیه شاهد آن بوده اند... در آن صورت ممکن است شاهد رسیدن قیمت هر دلار به 8، 9 و 10 یوان باشیم.»
    بزرگترین افت هفتگی ارزش یوان از اوت 2011 تاکنون موجب شده تا بانک های مختلف از جمله گلدمن ساکس و ای بی ان آمرو که بر اساس آمارهای بلومبرگ، دقیق ترین پیش بینی ها را در طی یک سال گذشته در مورد ارزش یوان داشته اند، برآوردهای خود از ارزش این ارز ملی را کاهش دهند. بر اساس داده های جمع آوری شده، وضیت بازار ارز نشان می دهد که یوان کاهش ارزش های بیشتری را در پیش دارد، به نحوی که 33 درصد احتمال دارد ارزش هر دلار آمریکا به بیش از 7 یوان برسد.
    کاهش ارزش پول ملی، انبوهی از بدهی ها که بر اساس براوردها 280 درصد تولید ناخالص داحلی چین است و بازار بورس آشفته و پرنوسان، کار دولت چین برای شتاب بخشیدن به رشد اقتصادی این کشور را دشوار می سازد، به خصوص اینکه برآورد شده که رشد اقتصادی چین به پایین ترین رقم در 25 سال گذشته برسد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو