عصر بازار

کارشناسان پیش بینی کردند

احتمال ۱۵ درصدی بروز رکود در اقتصاد آمریکا و اروپا طی ۲۰۱۶

عصر اعتبار- انتظار می رود وضعیت اقتصادی کشورهای ونزوئلا، برزیل، یونان، روسیه و تایوان در سال ۲۰۱۶ وخیم تر شود و احتمال بروز رکود در اقتصاد آمریکا و اتحادیه اروپا در این سال ۱۵ درصد برآورد شده است.

احتمال ۱۵ درصدی بروز رکود در اقتصاد آمریکا و اروپا طی ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از بلومبرگ، اقتصاددانان شرکت کننده در نظرسنجی بلومبرگ گفتند، وضعیت آن دسته از اقتصادهای جهان که بدترین عملکرد را داشته اند در سال نوی میلادی بهتر نخواهد شد. برای بسیاری از کشورها سال 2016 تنها پیام آور ناامیدی بیشتر خواهد بود.
    کشور نفت خیز ونزوئلا امسال رشد منفی 3.3 درصدی را تحربه خواهد کرد که بدترین عملکرد در بین 93 کشور مورد بررسی است. پس از ونزوئلا، کشورهای برزیل، کشور غرق در بدهی یونان و کشور روسیه بدترین عملکرد را خواهند داشت.
    در بین کشورهایی که شانس تجربه کردن 2 دوره متوالی سه ماهه رشد منفی در آنها 50- 50 است، می توان به تایوان اشاره کرد. نرخ رشد سالانه این کشور از 4 درصد در سه ماهه نخست سال 2015 به منفی 0.6 درصد در سه ماهه سوم رسید که ناشی از کاهش صادرات به چین بود.
    اوکراین، یکی از اقتصادهایی که بدترین عملکرد را در سال گذشته به ثبت رسانده، حتی با وجود پیش بینی رشد 1.2 درصدی برای امسال، همچنان در معرض ریسک قرار دارد. اقتصاددانان شانس بروز رکود در اقتصاد این کشور در 12 ماه آینده را 60 درصد ارزیابی می کنند.
    یونان در سال 2015 از یورو خارج نشد و ترجیح داد سیستم بانکی بحران زده خود را با تزریق سرمایه بیشتر ترمیم کند، اما با این حال اقتصاد این کشور در سال 2016 با چالش های متعددی روبرو خواهد بود. اقتصاد یونان در سال 2016، 1.8 درصد کوچک خواهد شد و پرداخت بدهی چند صد میلیارد دلاری این کشور دشوارتر خواهد شد. هجوم مهاجران از سوریه به مرزهای این کشور نیز یکی از مشکلات جدید این کشور اروپایی است.
    اقتصاد روسیه پس از رشد منفی حدودا 3.6 درصدی در نه ماهه نخست سال گذشته، همچنان در محدوده رشد منفی قرار دارد. تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا و قیمت پایین نفت که 40 درصد درآمدهای بودجه ای این کشور را تشکیل می دهد تاثیری منفی بر اقتصاد روسیه خواهد گذاشت.
    احتمال بروز رکود در اقتصاد آمریکا  و اتحادیه اروپا 15 درصد برآورد شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی