عصر بازار

دستورالعمل صدور کارت رفاه اجتماعی ایرانیان اعلام شد

عصر اعتبار- معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور العمل صدور کارت رفاه اجتماعی ایرانیان (کارا کارت) را اعلام کرد.

دستورالعمل صدور کارت رفاه اجتماعی ایرانیان اعلام شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، احمد میدری  معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزئیات دستورالعمل صدور کارت رفاه اجتماعی ایرانیان (کارا کارت) را اعلام کرد .

    میدری در خصوص اجرای طرح کارت رفاه اجتماعی ایرانیان (کارا کارت) گفت : کارت خرید اعتباری یک ابزار مالی مانند تسهیلات و ضمانت نامه بانکی است که یک فرد با استفاده از آن می تواند کالایی را خریداری نماید که بدون این ابزار امکان خرید آن را نداشته ممکن نبوده است . این کارت به صورت پراکنده و محدود تاکنون برای اقشار مختلف و توسط ادارات و سازمان های مختلف صادر شده است.

    وی افزود : در این طرح جدید که توسط معاونت رفاه اجتماعی وزارت رفاه با عنوان کارت اعتباری رفاه اجتماعی ایرانیان (کاراکارت) معرفی گردیده، تلاش شده است که این کارت اعتباری به طور گسترده بین اقشار مختلف توزیع گردد و از این رو برای فروشگاه های پذیرنده کارت مزیت‌هایی و یا صرفه های حاصل از قیاس بزرگ ایجاد شود؛ فروشگاه ها با توجه به افزایش تعداد مشتریان می توانند کالاهای خود را با قیمت مناسب تر تامین و به مردم عرضه کنند.

    میدری تصریح کرد: در این طرح تلاش بر این بوده دریافت کنندگان این کارت بدون ارائه تضامین بانکی ( سفته یا معرف) از این کارت و ابزار مالی بهره مند شوند. کارت خرید اعتباری به عنوان یک وام کوچک محسوب می شود که دارنده آن می‌تواند نوسانات خرید خود را کاهش دهد و بدون مراجعه به بانک یا افراد حقیقی مانند دوستان و اقوام نیاز کوتاه مدت خود را تامین کند.

    لازم به ذکر است در بسیاری از کشورها کارت اعتباری به عنوان ابزاری برای خروج از رکود مطرح است و در ایران عدم دسترسی به وام های خرد یکی از علل مهم فقر اقتصادی محسوب می شود.

    معاون رفاه اجتماعی در خصوص فروشگاه های پذیرنده طرح یادآور شد : تعاونی‌های سراسر کشور، فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، اتکا، شهروند، سپه، امکان، اسکات و فرهنگیان که در صورت ازدیاد تقاضا به تعداد این فروشگاهها افزوده می‌شود. در مراحل اولیه بدلیل مشکلات اجرایی امکان استفاده از تعاونی‌های استانی ممکن می باشد، در صورت تداوم طرح و پذیرش مقررات کارا کارت می توان فروشگاههای استانی را به شبکه پذیرنده کارت افزود.

    وی به جامعه هدف این طرح اشاره کرد و گفت : کلیه اقشاری که بتوان از درآمدهای ماهانه آنان با روش های بسیار ساده اقساط ماهانه را کسر نمود بتدریج مشمول این طرح می شود.  در این طرح در مرحله اول بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، در مرحله دوم بازنشستگان کشوری و در صورت تمایل سایر وزارتخانه و کارکنان دولت مشمول این طرح خواهند بود، در همین راستا تلاش می‌شود برای کارگران و افراد بخش خصوصی که حق بیمه را به تامین اجتماعی می‌پردازند و اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی کارت صادر می‌شود.

    میدری  همچنین درباره فرایند صدور کارت خاطر نشان کردو گفت : بازنشستگان تامین اجتماعی که بالغ بر دو میلیون و 700 هزار نفر می باشند، می توانند با ارسال کد ملی خود به شماره پیامک 10001422 درخواست خود را برای دریافت کارت اعلام نمایند. بهتر است بجای ارسال کد ملی در سامانه http://www.samanehrefah.ir (سامانه رفاه) ثبت نام نمایند. هزینه صدور کار 2000 تومان می باشد که در بانک رفاه اخذ می شود.

    اگر کد ملی خودرا پیامک کنند باید به شعبه ای که مستمری خود را دریافت می کنند برای تحویل کاراکارت مراجعه نمایند و درصورتی که در سامانه ثبت نام کنند می توانند شعبه خود ر ابه دلخواه انتخاب نمایند.

    وی درباره زمان و نحوه تحویل  کارا کارت  گفت : انتظار میرود حداکثر پس از مدت 15 روز کارت برای هر فرد صادر گردد. پس از چاپ کارت به شماره تلفن همراه که متقاضی درخواست خود را اعلام کرده است پیامکی ارسال و زمان وشعبه دریافت کننده ( بانک‌رفاه ) به متقاضی اعلام می شود . در پاکت حاوی کارت در برگه ای جداگانه رمز کارت وجود دارد که با اولین خرید کارت فعال می‌شود.

    معاون رفاه اجتماعی درباره میزان اعتبار کارت تصریح کرد: میزان اعتبار کارت یا میزان تخصیص وام – چهار برابر حقوق هر ماه فرد می باشد به طور مثال اگر فردی‌10000دریافتی داشته باشد ارزش وام 40000 می باشد و اگر 250000به بالا 1000000 خواهد بود. همچنین . مدت اعتبار کارت در صورتی که اجرای این طرح تداوم یابد کارت نامحدود محسوب می شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی